رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465404

کدام استان‌ها مشمول طرح یارانه دستمزد میشوند؟

ساعت24-طرح یارانه دستمزد در استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و چهارمحال بختیاری اجرا می‌شود.

مردادماه سال 97 بود که سیاست تثبیت شغل در شرایط تحریم در وزارت کار مطرح شد.

این سیاست در جهت حفظ اشتغال موجود بود، علی ربیعی، وزیر سابق کار درباره این طرح گفت: این سیاست به‌معنای پرداخت بیمه بیکاری در داخل کارگاه است و در دوران تحریم‌ها هدف اقتصاد هدف‌گذاری شده است. اما روش‌ها تغییر یافته است و برخی مشاغل در شرایط تحریم همانند پوشاک و پایین‌دستی پتروشیمی اشتغال بیشتری جذب می‌کنند و برخی بی‌تفاوت هستند که به‌نظر می‌رسد که با توضیحات بنده اقناع نسبی در حوزه اشتغال ایجاد شد. در حال حاضر حدود 23 میلیون نفر تعداد کارمندان، بازنشستگان و افراد فعال در سایر دستگاه‌ها است.

پرداخت بخشی از دستمزد از منابع بیمه بیکاری

عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت کار درباره جزئیات طرح اشتغال در زمان تحریم گفت: این طرح استفاده از منابع بیمه بیکاری برای تثبیت و ایجاد شغل است. از این منابع برای واحدهای در معرض بحران استفاده می‌کنیم چرا که اگر اشتغال این صنایع ریزش کند هزینه برگرداندن شغل بسیار بالا است.

معاون اشتغال وزیر کار گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم هستیم پیش‌بینی کرده‌ایم که در چه‌زمانی و کدام صنایع احتمال خطر برایشان وجود دارد، به همین دلیل با روش‌هایی محاسبه کردیم و برای صنایع مختلف برنامه داریم.

طرح یارانه دستمزد؛ سناریوی جدید دولت برای جلوگیری از بیکاری بیشتر

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است، این طرح اکنون در کشور در حال اجراست و به کارآفرینانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد یارانه دستمزد می‌دهد.

هم‌اکنون استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، و چهارمحال و بختیاری مشمول طرح یارانه دستمزد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها