رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465406

نرخ بیکاری سوئیس در کمترین سطح ۱۹ سال اخیر

ساعت24-نرخ بیکاری سوئیس تا پایان سپتامبر به ۲.۱ درصد رسید.

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه سپتامبر امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۲.۱درصد کاهش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن تقریبا تغییری نکرده است، اما پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در ۱۹ سال اخیر محسوب می‌شود.

در این مدت شمار افراد فاقد شغل در مقایسه با ماه قبل ۴۵۴ نفر کمتر شده و به ۹۹ هزار و ۹۸ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار افراد بیکار در سوئیس ۹۸ هزار و ۴۸۸ نفر کاهش داشته است که معادل هفت درصد کل جمعیت بیکاران است.

همچنین تا پایان ماه سپتامبر شمار افراد جویای شغل ۱۵۷۴ نفر افزایش داشته و به ۱۷۱ هزار و ۴۲۳ نفر رسیده است اما در مقایسه با سال گذشته این رقم ۷۰۷۶ نفر کمتر شده است که معادل چهار درصد از کل جمعیت افراد جویای شغل است.

در بین جوانان، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سوئیسی به ۲.۴ درصد تا پایان ماه سپتامبر افزایش پیدا کرده است که بالاترین رقم در طول هفت ماه اخیر محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران جوان سوئیسی با ۳.۷ درصد افزایش (معادل ۴۹۰ نفر) به ۱۲ هزار و ۶۵۲ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اما شمار جوانان بیکار سوئیسی ۷.۸ درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری تعدیل شده که عوامل متغیر فصلی را نیز در محاسبه نرخ بیکاری در نظر می‌گیرد تا پایان ماه ژوئیه در سطح ۲.۳ درصدی قرار گرفته است که نسبت به ماه قبل خود تغییری نکرده است.

متوسط نرخ بیکاری سوئیس از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۸ برابر با ۳.۲۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۵.۷۰ درصد ژانویه ۱۹۹۷ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز ۱.۵ درصد می ۲۰۰۱ بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها