رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465418

کرملین: احتمال درگیری با ترکیه مطلوب نیست

ساعت 24- کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد مقامات مسکو، به طور مرتب با آنکارا در ارتباط هستند و این ارتباط، در سطح ارتش‌های دو کشور نیز برقرار است. او همچنین بروز احتمالی نبرد میان نیروهای روسیه و ترکیه (در سوریه) را نامطلوب عنوان کرد.

style="text-align:justify">کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد مقامات مسکو، به طور مرتب با آنکارا در ارتباط هستند و این ارتباط، در سطح ارتش‌های دو کشور نیز برقرار است. او همچنین بروز احتمالی نبرد میان نیروهای روسیه و ترکیه (در سوریه) را نامطلوب عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات در حالی از سوی کاخ کرملین مطرح می‌شود که رهبران کرد سوری، پیش‌تر از انعقاد توافق با دولت سوریه، با وساطت روسیه خبر داده بودند و محوریت آن، اعزام نیروهای ارتش سوریه به مرز این کشور با ترکیه بوده است.

این توافق که به منظور توقف عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه مورد بحث قرار گرفت، همزمان با خروج نیروهای باقی‌مانده ارتش آمریکا از شمال سوریه منعقد شد.

با این تدابیر، نیروهای دولت سوریه در نزدیکی ارتش ترکیه قرار می‌گیرند و این موضوع می‌تواند برای روسیه ناگوار باشد زیرا این کشور، از ارتش سوریه حمایت هوایی می‌کند و از سوی دیگر روابط گرمی با ترکیه دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، در پاسخ به اینکه آیا مسکو بابت ورود به درگیری با نیروهای ترکیه (به دلیل حمایت از ارتش سوریه) نگرانی دارد یا نه، اعلام کرد وقوع این امر، مطلوب نخواهد بود. او در جمع خبرنگاران گفت: "به این سناریو حتی نمی‌خواهیم فکر کنیم."

به گفته این سخنگو، مسکو پیش‌تر به تمام طرف‌ها در مناقشه سوریه هشدار داده بود از هر اقدامی که می‌تواند منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه و تحت‌الشعاع قرار گرفتن رویه سیاسی در آن گردد، اجتناب کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، اوایل امروز بروز هرگونه مشکل در کوبانی را پس از استقرار نیروهای ارتش سوریه در حوالی مرز، دور از ذهن دانست. اردوغان درخصوص آنچه که "رویکرد مثبت" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به اقدمات ترکیه می‌خواند نیز صحبت به میان آورد.

کاخ کرملین پیش از این نیز درخصوص لزوم بر طرف کردن نگرانی‌های امنیتی در شمال سوریه، ابراز همدردی کرده بود.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا اردوغان، عملیات مذکور را با پوتین هماهنگ می‌کرده، پاسخ داد:‌ "مقامات روسیه و ترکیه در حال ارتباط هستند. مخصوصا تماسی تلفنی (میان دو رئیس‌جمهوری) و مکالمه‌ای تلفنی میان وزرای خارجه برقرار شده است؛ درگاه‌های ارتباطی میان [دو] ارتش نیز برقرار است".

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها