رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465423

مزاح‌های رئیس‌جمهور با خبرنگاران/ قضای نشست خبری ادا میشود!

ساعت 24-سیزدهمین نشست خبری رئیس جمهور که عصر امروز برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

style="text-align: justify;">پس از حدود ۲۰ ماه از آخرین نشست خبری رئیس جمهور، خبرنگاران حوزه دولت عصر امروز(دوشنبه) به سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری دعوت شدند تا «روحانی» به پرسش های آنها در حوزه مسائل سیاسی، اقتصادی و بین الملل پاسخ دهد.

حضور رئیس‌جمهور پس از مدت‌ها در بین اصحاب رسانه با حاشیه های جالبی هم همراه بود.

آنچه می خوانید گوشه ای از حاشیه های نشست خبری رئیس دولت «تدبیر و امید» است:

- نشست خبری ساعت ۱۶ با ورود رئیس جمهور آغاز شد.

- سوال خبرنگاران از رئیس جمهور پیش از برگزاری نشست خبری به صورت الکترونیکی ثبت شد.

- ۷۱ رسانه خارجی از ۲۲ کشور و ۸۰ رسانه داخلی در نشست خبری رئیس جمهور شرکت کرده بودند.

- معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اولین مقام مسئول دولتی بود که خود را برای حضور در نشست خبری رئیس دستگاه اجرا به میدان پاستور رساند؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه نیز که امروز نشست دو هفتگی خود با خبرنگاران را به دلیل برگزاری نشست خبری «روحانی» لغو کرده بود ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه وارد سالن شهید بهشتی شد و دقایقی با جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خوش و بش کرد.

-جمشید انصاری، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور خانواده و زنان، علی ربیعی سخنگوی دولت، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و وردی نژاد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و دیگر مسئولان اجرایی بودند که پس از ورود در سالن در جایگاه نخست (ویژه مسئولان) نشستند.

-پرویز اسماعیلی که روز گذشته از مسئولیت معاونت ارتباطات ریاست جمهوری خداحافظی کرده بود و حکم مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور را از واعظی دریافت کرد در این مراسم حضور داشت؛ او پس از ورود به سالن، دقایقی با تعدادی از نیروهای ریاست جمهوری و حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات گفتگو کرد.

ساعت ۱۶:۱۰، رئیس جمهور نشست خبری خود را با تبیین شرایط اقتصادی آغاز و اعلام کرد توطئه های آمریکا برای آسیب جدی زدن به نظام پایان یافته است؛ در مسیر آرامش اقتصادی در حال حرکت هستیم.

-وی در پایان بخش اول سخنان خود ضمن عذرخواهی از اصحاب رسانه برای تاخیر در برگزاری نشست خبری گفت: «با فاصله خدمت رسیده ایم، امیدوارم قضای آن را جبران کنیم.»

- خبرنگار روزنامه قدس سئوال طولانی خود را به جدایی بودجه ۹۹ از نفت اختصاص داد که پس از پایان سئوال او، رئیس جمهور با خنده گفت: «فکر کردیم فقط پاسخ های ما طولانی است، سئوال ها هم طولانی است.»

-حسن روحانی رئیس جمهور چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هفته دولت پیرامون نظارت استصوابی موضع گیری کرده بود که مواضع او در سپهر سیاست با واکنش‌هایی مواجه شد. از این رو نحوه مشارکت گروهای سیاسی در انتخابات و عبور آنها از فیلتر شورای نگهبان، پرسش خبرنگار روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی (ارگان حزب سازندگی) از روحانی بود که وی در پاسخ از رابطین دولت با شورای نگهبان خبر داد و گفت: «وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور با شورا در تماس هستند.»

-روزنامه های سازندگی، کارگر و کارگر، ایران، اعتماد، خبرگزاری برنا(رسانه های همسو با دولت) و خبرگزاری فارس، شبکه خبر و صدا و سیما و روزنامه کیهان مهمترین رسانه‌های منتقد بودند که پرسش های خود را در این نشست خبری از رئیس قوه مجریه مطرح کردند.

- پرسش روزنامه کار و کارگر درباره برنامه‌های دولت در حوزه مسکن بود که به صورت طولانی مطرح شد؛ پرویز اسماعیلی که به همراه روحانی نژاد در جایگاه اعلام اسامی رسانه‌ها برای طرح پرسش از رئیس جمهور نشسته بود دقایقی به این خبرنگار نگاه کرد تا حداقل او سئوال خود را کوتاه کند؛ پس از اتمام سئوال این خبرنگار، روحانی با مزاح گفت: «قسمت مهم سئوال را از همان اول می پرسیدیدید».

- نکته جالب توجه آنکه این خبرنگار، قبل از طرح پرسش خود از تکیه زدن علی ربیعی (چهره تاثیرگذار خانه کارگر) بر کرسی سخنگویی دولت از رئیس جمهور تشکر کرد.

- خبرنگار روزنامه کیهان نیز سئوال خود را که درباره هدر رفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی بود با «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» آغاز کرد.

- خبرنگاری از رئیس جمهور پرسید با توجه به آنکه ۲ سال از آخرین نشست خبری شما می گذرد چه اتفاقی افتاده است که این نشست خبری برگزار شده است، آیا دوران افزایش تنش ها تمام شده است؟ که روحانی در مقام پاسخگویی به این خبرنگار گفت: «هنوز دو سال نشده است. البته قبول دارم این زمان طولانی شده است.»

- ساعت ۱۷:۴۵ سیزدهمین نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران پایان یافت و روحانی به سرعت سالن شهید بهشتی را به سمت ساختمان سفید پاستور ترک کرد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها