رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465430

کودتایِ تازه‌واردها در بازار رب گوجه فرنگی!

ساعت 24- کاهش قیمت گوجه کار خودش را کرد. بالاخره رب گوجه فرنگی کوتاه آمده و شاهد کاهش قیمت در تولیدات جدید رب گوجه فرنگی هستیم.

style="text-align:justify"> کاهش قیمت گوجه کار خودش را کرد. بالاخره رب گوجه فرنگی کوتاه آمده و شاهد کاهش قیمت در تولیدات جدید رب گوجه فرنگی هستیم.

هرچند همچنان رب‌های گوجه فرنگی که چند وقتی از تاریخ تولیدشان می‌گذرد در فروشگاه‌ها با قیمت بالای ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود، اما محصولات جدیدتر با کاهش قیمت به استقبال مشتریان آمده‌اند. برخی فروشگاه‌ها هم روی محصولات قدیمی‌شان تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی گذاشته‌اند.

اواخر سال ۹۷ بود که قیمت گوجه به طرز چشمگیری از دو هزار تومان به کیلویی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و در پی آن رب گوجه از حدود هشت هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید. افزایش قیمت رب گوجه دوباره در تابستان به سراغ بازار آمد و قیمت این محصول را تا حدود ۲۵ هزار تومان بالا برد، اما در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد در پی کاهش قیمت گوجه به کیلویی دو هزار تومان، شاهد کاهش قیمت رب گوجه فرنگی تا ارقامی بین ۱۳ تا ۱۹ هزار تومان هستیم.

قیمت رب گوجه فرنگی در بازار

جستجو در بین برندهای مختلف رب گوجه فرنگی نشان می‌دهد کنسروهایی که تاریخ تولیدشان کمی قدیمی است، با قیمتی حدود ۲۲ هزار تا ۲۵ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شوند، اما در فروشگاه‌های بزرگ که محصولات تولید روز دارند، قیمت‌ها کمی متفاوت است. برای مثال کنسرو رب گوجه فرنگی آتا که پیش از این حدود ۲۰ هزار تومان قیمت داشت، حالا با قیمت ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار فروخته می‌شود. قیمت رب گوجه فرنگی روژین هم در فروشگاه‎‌ها به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

روی محصولات قدیمی‌تر رب روژین قیمت ۲۶ هزار تومان درج شده که نشان از کاهش چشمگیر قیمت رب گوجه روژین دارد. قیمت رب گوجه فرنگی دلپذیر در برخی فروشگاه‌ها حدود ۲۴ هزار تومان است، اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رب گوجه فرنگی دلپذیر با تاریخ تولید جدیدتر، ۱۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین کنسروهای کوچک ۴۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی در بازار حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

از طرف دیگر رب گوجه فرنگی برند هایپر استار که قیمت روی محصول آن ۲۰ هزار تومان است، در حال حاضر با تخفیف ۴۴ درصدی و با قیمت ۱۱ هزار تومان در این فروشگاه عرضه می‌شود. هر قوطی کنسرو رب یک و یک که پیش از این در بازار با قیمت ۲۳ هزار تومان فروخته می‌د، اخیرا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود ۱۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌است. اروم آدا قبلا قوطی کنسور رب گوجه فرنگی را ۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کرد، اما حالا می‌توان این محصول را با قیمت ۱۵ هزار تومان خرید.

گزارش‌های رسمی از قیمت رب گوجه فرنگی

مرکز آمار در آخرین گزارش خود اولین نشانه‌ها برای کاهش قیمت رب گوجه فرنگی را نشان داده است. گزارش میانگین قیمت محصولات خوراکی در شهریورماه نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی به طور میانگین ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته که نسبت به ماه قبل یعنی مردادماه با کاهش سه درصدی روبرو شده است.

با توجه به اینکه قوطی‌های کنسرو رب گوجه فرنگی در اندازه‌های معمولی عموما ۸۰۰ گرمی هستند، می‌توان نتیجه گرفت که آمار رسمی قیمت هر قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی در شهریورماه را حدود ۱۷ هزار تومان اعلام کرده است. مردادماه مرکز آمار قیمت رب گوجه فرنگی را کیلویی ۲۲ هزار تومان محاسبه کرده بود که با تناسب می‌توان نتیجه گرفت قیمت هر قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی در مردادماه حدود ۱۸ هزار تومان بوده است که در شهریور با کاهش روبرو شده.

از طرف دیگر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی را کمتر از گزارش‌ها مرکز آمار اعلام کرده. سامانه ۱۲۴ که برای اعلام قیمت مصوب برای ۱۰۰ قلم کالای اساسی راه‌اندازی شده، قیمت رب گوجه فرنگی را بین ۱۳ تا ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار اعلام کرده است. همچنین حداکثر قیمت مصوب قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی در سامانه ۱۲۴، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در آخرین گزارش ماهانه خود در مردادماه میانگین قیمت هر قوطی کنسرو رب گوجه‌فرنگی را ۱۸ هزار تومان اعلام کرده بود که البته به نظر کمی با قیمت‌های بازار مردادماه اختلاف دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها