رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465461

محکومیت اسنپ فود به انحصار طلبی توسط شورای رقابت

ساعت24 - با گذشت بیش از یک سال از انتقاد برخی شرکت های فعال در عرصه های استارت آپی و کسب و کارهای اپلیکیشنی، سرانجام شورای رقابت، اسنپ فود، یکی از زیرمجموعه های اسنپ را در پرونده انحصار طلبی محکوم کرد.

اسنپ
با گذشت بیش از یک سال از انتقاد برخی شرکت های فعال در عرصه های استارت آپی و کسب و کارهای اپلیکیشنی، سرانجام شورای رقابت، اسنپ فود، یکی از زیرمجموعه های اسنپ را در پرونده انحصار طلبی محکوم کرد.

مطابق گزارش سایت خبری ایتنا، چیلیوری به عنوان رقیب شرکت اسنپ فود، این شرکت را متهم کرده به دلیل داشتن سهم بیشتری در بازار توزیع غذا، مشتریان خود (مانند رستوران‌ها) را وادار می کند شرایطی را بپذیرند که دیگر رقبا را حذف می‌کند. به گفته چیلیوری، این موضوع مخالف اصول فعالیت و رقابت آزاد و برابر در بازار است.در رای شورای رقابت آمده است: با توجه به سهم بالای ۸۰ درصدی شرکت اسنپ فود در بازار عرضه اینترنتی غذا و پلتفرم‌های مرتبط با آن، این شرکت وضعیت اقتصادی مسلط دارد. با توجه به موقعیت مسلط شرکت اسنپ فود در این بازار، انعقاد قرارداد انحصاری بین اسنپ فود و مراکز تهیه غذا و تأکید بر این که این مراکز با دیگر پلتفرم های رقیت اسنپ فود قرارداد همکاری نداشته باشند دیگر عرضه کنندگان غذا رادر معرض حذف از بازار قرار خواهد داد. براین اساس شورای رقابت شکایت شرکت آسان رسانان غذای ایرانیان (چیلیوری) از شرکت مدرن سامانه غذا رسان اطلس (اسنپ فود) را در سه مورد مصداق نقض قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشخیص می دهد و به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می کند.پیش از این در آذرماه سال گذشته، شرکت‌های تپ‌سی، ماکسیم و الوپیک نیز خواستار برخورد با انحصارطلبی اسنپ در زمینه حمل و نقل مسافر شده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها