رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465480

ترامپ: مانعی ندارد اسد از کردها حمایت کند/ با حمایت ناپلئون بناپارت از کردها هم موافقم!

ساعت24- رئیس‌جمهوری آمریکا در میان موجی از انتقادهای جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به دلیل تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از منطقه و دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به شمال سوریه اظهار کرد، کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه باید مسوولیت حمایت از کردهای هم‌پیمان آمریکا در شمال سوریه را برعهده بگیرند!

ترامپ
به گزارش اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر به سراغ صفحه خاص خود در توییتر رفت و درباره تصمیمش ازبابت خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و مطرح کردن اظهاراتی در نکوهش حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه بحثی جدید به راه انداخت. در حالی که هم‌پیمانان جدی ترامپ در کنگره می‌گویند استراتژی او زمینه را برای کشتار کردها و بازگشت داعش فراهم کرده است.

ترامپ توییت کرد: بگذارید سوریه و بشار اسد از کردها حمایت کنند و به خاطر خاک‌شان با ترکیه بجنگند. من به ژنرال‌هایم گفتم چرا ما باید به خاطر سوریه و اسد برای دفاع از خاک دشمن‌مان بجنگیم؟

ترامپ ادامه داد: ما خلافت داعش را صد در صد شکست دادیم و بعد از آن نیروهایمان را به شکل اساسی از سوریه خارج کردیم.

وی اضافه کرد: من با هر کسی که بخواهد به حمایت کردها کمک کند چه روسیه و چه چین یا ناپلئون بناپارت موافق هستم امیدوارم هر آنچه لازم است را به نحو احسن انجام دهند، ما ۷۰۰۰ مایل دورتر هستیم.

ترامپ باز هم سوال همیشگی خود را تکرار کرد، چرا آمریکا باید به حمایت از جزئی از سوریه تا زمانی که اسد دشمن ماست بپردازد؟ در حالیکه سوریه و کسانی که آنها انتخاب می‌کنند خواهان حمایت از کردها هستند.

وی درباره عملیات ترکیه در شمال سرویه گفت، ترکیه باید حفظ جان غیرنظامیان به خصوص اقلیت‌های دینی و قومیتی را در اولویت قرار دهد.

ترامپ اضافه کرد: ما نیروهایمان را خارج خواهیم کرد اما نیروهای محدودی را در پایگاه التنف در جنوب سوریه حفظ خواهیم کرد تا مانع از احیای داعش شویم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها