رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465531

استقبال علی مطهری از دستگیری روح‌الله زم توسط اطلاعات سپاه /باید منابع خبری او مشخص شوند/اعتراف‌گیری به روش درست انجام شود

ساعت24-عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قطعاً باید مشخص شود منابع خبری «زم» چه کسانی و احیاناً چه نهادهایی بودند.

علی مطهری.jpg
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستگیری روح‌الله زم سرشبکه کانال معاند آمدنیوز، اظهار داشت: دستگیری روح‌الله زم کار لازمی بود چرا که کانال آمدنیوز به وحدت ملی آسیب می‌زد.

وی افزود: به نظر من باید مراقب باشند اتفاقاتی مانند اتفاقی که برای مازیار ابراهیمی و همکاران او افتاد در اینجا رخ ندهد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: اگر بنا است اعترافاتی از روح‌الله زم بگیرند باید با روش درست انجام شده و آن قضیه دیگر تکرار نشود.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این اطلاعات به چه میزان می‌تواند در بحث شناسایی رسانه‌ها و کانال‌های معاندین و همچنین شبکه‌های جاسوسی داخل و خارج کشور کمک‌کننده باشد، اظهار داشت: قطعاً باید مشخص شود منابع خبری «زم» چه کسانی و احیاناً چه نهادهایی بودند.

مطهری ادامه داد:‌ اخباری که سرشبکه آمدنیوز منتشر می‌کرد نشان می‌داد که از درون نظام اطلاع دارد و این اخبار از درون نهادهای حکومت به آنجا ارسال می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: بنابراین با معرفی منابع اخبار زم، بسیاری از مسائل روشن خواهد شد.

میرزایی: نباید از زم برای تسویه حساب سیاسی استفاده شود

همچنین ایسنا نوشت:

جلال میرزایی با اشاره به دستگیری روح الله زم، موسس آمدنیوز بیان کرد: روح الله زم، عملیات رسانه ای گسترده ای را با استفاده از اخباری که به دست آن می رسید علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود و اینگونه نبود که بدون اطلاعات موثق صحبت کند.

وی معتقد است: گروهی در داخل کشور که دسترسی قوی به اطلاعات داشتند، اسرار و اطلاعات کشور را که امانت بود و صرفا در سطوح حاکمیتی از آن ها استفاده می شد، در اختیار او قرار داده و بعضا برای تسویه حساب های سیاسی نیز از او استفاده می کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: اقدام سپاه در دستگیری روح الله زم بسیار ارزشمند بوده و قابل تقدیر است. اما نباید اجازه داد تا در ادامه مسیر اشتباهی پیش گرفته شود. آقای رئیسی در واکنش به دستگیری روح الله زم اعلام کردند که قوه قضاییه مسیر قضایی قاطعانه و عادلانه را برای رسیدگی به پرونده این شبکه پیش خواهد گرفت، که تمام فعالان سیاسی و افرادی که دغدغه ثبات و امنیت کشور را دارند، حواستار پیمودن این مسیر هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: اما برخی از واکنش ها احتمال جهت دادن به این ماجرا برای تسویه حساب های سیاسی را در ذهن تقویت می کند. واکنش مدیر مسئول برخی از روزنامه ها نشان می دهد که گروهی به دنبال پیدا کردن سرنخی برای استفاده سیاسی از این ماجرا و تخریب رقبای خود هستند و در حقیقت به دنبال منبع اصلی و سرچشمه اصلی که اطلاعات را به آن ها داده است، نیستند.

میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه باید سرچشمه اصلی اطلاع رسانی به این گروه رسانه ای معاند پیدا شود، گفت: نباید در ادامه راه به سمتی برویم که به طور قطره چکانی اطلاعاتی از روح الله زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده کنیم. باید به دنبال سرچشمه اصلی باشیم. باید اجازه داد دستگاه قضایی به صورت عادلانه به پرونده این شبکه رسیدگی کند و نیازی نیست از الان برای یکدیگر خط و نشان بکشیم.

وی در پایان افزود: مشخص است افرادی که به این شبکه اطلاع می رساندند، خودی بوده اند اما باید اجازه داد روال قضایی طی شود و این افراد شناسایی شده و احضار شوند و دلایل این موضوع روشن گردد. برخی از جریانات که امروز انگشت اشاره به سمت آن ها رفته است، دسترسی چندانی به اخبار و اطلاعات ندارند. باید اجازه داد قوه قضاییه عادلانه این موضوع را پیش ببرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها