رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465533

سفارشات آیت‌الله یزدی به زائران اربعین/پیاده‌روی اربعین یک حرکت سیاسی است

ساعت24-رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیاده‌روی را اربعین یک حرکت سیاسی مهم دانست و گفت: راهپیمایی ۲۰ میلیون زائر در اربعین ‌وحدت امت اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد.

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین اظهار داشت: بدون تردید رعایت نظم و قوانین توسط زائران عزیز رضایت اباعبدالله الحسین (ع) را در پیش دارد.

وی با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: امیدواریم خداوند نیز به این عمل سیاسی و عبادی برکت زیادی بدهد و به نفع اسلام و مسلمین تمام شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم و همچنین وحدت ازجمله مؤلفه‌هایی هستند که امام حسین (ع) با آن‌ها انسان‌ها را جذب کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از همه بلاد اسلامی و حتی غیر اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند، ادامه داد: راهپیمایی اربعین موردتوجه همه علاقه‌مندان و دوستان و شیعیان اباعبدالله (ع) است که این موضوع نشان می‌دهد که اهداف مقدس حضرت اباعبدالله (ع) موردتوجه بشریت و انسان‌ها قرارگرفته است.

آیت‌الله یزدی افزود: 20 میلیون زائر فاصله بین نجف و کربلا را پیاده‌روی می‌کنند و این دلالت بر وحدت امت اسلامی دارد و علت حضور این تعداد زائران مختلف با عقیده‌های گوناگون در این راهپیمایی عظیم جذب قلب انسان‌ها توسط سرور و سالار آزادگان جهان است.

وی پیاده‌روی را اربعین یک حرکت سیاسی مهم دانست و تصریح کرد: این حضور بزرگ و عظیم علاوه بر ثواب‌های اخروی، نتایج گسترده دیگری نیز دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:به‌عنوان طلبه کوچک سفارش می‌کنم نظم و تربیت و همچنین قوانین در ورودی‌ها و خروجی‌ها مرزها توسط زائرین عزیز موردتوجه قرار گیرد تا همه عزیزان با صحت و سلامتی در این مراسم حضور پیداکرده و فشردگی جمعیت خدای‌نکرده سبب رخ دادن حوادث نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها