رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465541

ائتلاف آمریکا رسما خروجش از «منبج» را اعلام کرد

ساعت24-سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه رسما اعلام کرد که نیروهای این ائتلاف، شهر «منبج» واقع در شمال سوریه را ترک کرده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه روز سه‌شنبه رسما تأیید کرد که نیروهای این ائتلاف نظامی شهر «منبج» واقع در شمال سوریه را ترک کرده‌اند.

سرهنگ «مایلس کاگینس» سخنگوی این ائتلاف امروز در توییتر نوشته است: «نیروهای ائتلاف به شکلی حساب‌شده در حال خروج از شمال شرق سوریه هستند. ما از منبج خارج شده‌ایم.»

ساعتی پیش هم وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این شهر به کنترل کامل ارتش سوریه درآمده است. (جزئیات بیشتر)

منبج یکی از شهرهایی است که تا هفته پیش در کنترل مشترک شبه نظامیان کرد و نیروهای عمدتا آمریکایی ائتلاف قرار داشت. اما با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از این مناطق، شبه نظامیان کرد دیروز اعلام کردند که با دمشق به توافق رسیده‌اند که کنترل مناطق کردنشین را به دولت مرکزی واگذار کنند.

پیش از این هم تصاویری منتشر شده بود که نشان می‌داد پایگاه‌های آمریکا در منبج خالی شده و کاروانی از نیروهای نظامی آمریکایی در حال خروج از این منطقه هستند. آمریکا تا چند ماه پیش جمعا حدود ۲۰۰۰ نیروی نظامی در شمال و شمال شرقی سوریه مستقر داشت. بر اساس تصمیم تازه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، این نیروها یا سوریه را ترک می‌کنند و یا در بخش جنوبی این کشور مستقر می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها