رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465542

کرملین: اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمیدهیم

ساعت24-نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه ضمن تاکید بر تامین امنیت مرز سوریه-ترکیه از طریق استقرار نظامیان سوریه در مرز دو کشور، گفت که مسکو اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد.

laquo;الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به تداوم عملیات نظامی آنکارا در شمال و شمال شرقی سوریه ضمن تأکید بر لزوم گفت‌وگو میان شبه‌نظامیان کُرد و دمشق گفت: «گفت‌‌وگوهای فعال بیشتر میان دمشق و کُردها به احیای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند».

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس»، وی سپس در خصوص نقش مسکو در گفت‌وگوهای میان کُردها و دولت سوریه گفت: «روسیه، گفت‌وگوی میان دمشق و کردها را میانجیگری کرد. این گفت‌وگوها علاوه بر مکان‌های دیگر در پایگاه هوایی حمیمم انجام گرفته است».

وی ضمن غیرقانونی خواندن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت: «عملیات ترکیه در سوریه غیرقابل قبول است و هیچ توافقی در این خصوص بین مسکو و آنکارا صورت نگرفته است».

لاورنتیوف سپس در واکنش به توجیه ترکیه برای تأمین امنیت در امتداد مرز با سوریه از طریق آغاز عملیات نظامی علیه کُردهای این منطقه، گفت: «امنیت مرز ترکیه و سوریه باید از طریق استقرار نیروهای دولت سوریه در امتداد تمام مرز تضمین شود».

این مقام روس درباره تعامل ترکیه و سوریه گفت: «وزارتخانه‌های دفاع و خارجه و سرویس‌های امنیتی سوریه و ترکیه گفت‌وگوهای به موقعی با یکدیگر انجام می‌دهند».

نماینده پوتین در امور سوریه سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: «روسیه اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد».

این مقام روس در بخشی از سخنان خود به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه گفت: «مسکو در خصوص احتمال خروج نظامیان آمریکا از سوریه تردید دارد».

هفته گذشته بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اردوغان گفت‌وگوی تلفنی انجام داد، تأکید کرد که در عملیات نظامی ترکیه در سوریه مشارکت نخواهد کرد و پس از آن نظامیان خود را از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج کرد.

شبه‌نظامیان کُرد که تأکید داشتند، آمریکا با خروج از شمال سوریه، از پشت به آنها خنجر زده است، به دمشق روی آوردند و از دولت مرکزی درخواست کمک کردند.

لاورنتیوف در این خصوص گفت: « عملیات ترکیه در سوریه، کُردها را به ورود به مذاکره با دمشق سوق داد».

عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه به آواره شدن دهها هزار نفر از مردم این منطقه منجر شده است اما اردوغان همچنان علیرغم انتقادات بین‌المللی و تبعات منفی که برای این کشور به همراه داشته، بر ادامه این حملات تأکید دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها