رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465545

عقب‌گرد بورس های اروپا و آمریکا

ساعت24-اخبار جدید جنگ تجاری، شاخص های بورسی در اروپا و آمریکا را بار دیگر ریزشی کرد.

به گزارش رویترز، بروز نشانه‌های جدید منفی از تحولات جنگ تجاری و برگزیت باعث ریزش مجدد شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا شد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش کرده که بر خلاف ادعاهای اولیه، طرف چینی برای امضای فاز اول توافق بر سر مسائل تجاری به جمع بندی نرسیده و خواهان برگزاری یک نشست مشترک دیگر تا پیش از پایان ماه جاری میلادی شده است. طرف آمریکایی نیز اعلام کرد احتمال دارد در ماه دسامبر، تعرفه‌های جدیدی بر محصولات چینی وضع شود.

چین و آمریکا اکنون ۱۵ ماه است که درگیر یک جنگ تجاری تمام عیار شده‌اند و هر کدام از طرفین، طرف دیگر را مقصر وضعیت کنونی معرفی می‌کند. این جنگ که به گفته بانک جهانی تا ۷۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت وارد کرده، در ماه‌های اخیر اصلی‌ترین عامل تعیین مسیر حرکت بازارهای مالی بوده است.

در وال استریت شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" ۰.۱۱ درصد ریزش کرد و به ۲۶ هزار و ۷۸۷.۳۶ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۴ درصد کاهش تا سطح ۲۹۶۶.۱۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۱ درصدی در سطح ۸۰۴۸.۶۵ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند نزولی کاملا محسوس بود تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۴۶ درصدی تا ۷۲۱۳.۴۵ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز نزولی بودند؛ به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با عقب‌نشینی ۰.۴ درصدی در سطح ۵۶۴۳.۰۸ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۴۸۶.۵۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۲۹ درصد پایین رفت و به ۹۲۴۶.۵۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۸۷ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۲۰۷.۲۱ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۰۸ درصدی به ۲۶ هزار و ۴۹۹.۷۰ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای کامپوزیت " با کاهش ۰.۴۶ درصدی در سطح ۳۹۳۷.۱۰ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۱۵ درصد افزایش به ۵۴.۷۰ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۱.۴۱ درصدی به ازای ۶۰.۵۱ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۲۱ درصدی به ۱۴۹۴.۴۰ دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۳۴ درصدی به ازای ۱۷.۶۵ دلار مبادله شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها