رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465562

وال استریت ژورنال: موشک‌های ایران تهدید علیه آمریکا است

ساعت 24- یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به رشد قابل توجه نیروهای مسلح ایران نوشت، موشک‌های ایران چالشی مهم برای مواضع آمریکا در منطقه هستند.

style="text-align:justify">یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی در روزهای گذشته با بررسی توان نظامی ایران نوشت، پنتاگون در حالی قصد استقرار نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر در عربستان را دارد که قابلیت‌های نظامی ایران رشد کرده و با گذشته قابل قیاس نیست.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در تحلیلی درباره آخرین تحولات نظامی در خاورمیانه و اعلام روز جمعه آمریکا در زمینه استقرار سامانه‌های دفاع موشکی و نیروی بیشتر به عربستان نوشت، ایران با آن زمانی که در سال 88 میلادی با آمریکا مستقیما برخورد داشت، فرق کرده و این کشور اینک هزاران موشک دارد که بسیاری از آن‌ها به اسرائیل و مدیترانه می‌رسند و حتی برخی از آن‌ها قادر به دور زدن سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی عربستان هستند.

بر اساس این گزارش، ایران بیش از 2 میلیون نیروی نظامی معمول، ویژه، ذخیره و تعدادی نیروی مردمی برای مواقع ضروری دارد. ایران اعلام کرده که مواضع نظامی آمریکا در منطقه در برد حملات این کشور قرار دارند.

این روزنامه در بخش دیگر این گزارش نوشت که زرادخانه موشکی ایران برمبنای راهبرد دفاعی سازمان یافته و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئولیت دفاع از ایران برابر دشمنان خارجی را بر عهده دارند، بخش اعظم این زرادخانه موشکی را اداره می‌کنند.

وال استریت ژورنال موشک «سومار» که در سال 2015 رونمایی شد را یکی از پیشرفته ترین موشک‌های کروز ایران با بردی معادل 1800 کیلومتر خواند و نوشت، این موشک تنها یکی از موارد تغییر و تحول در نیروهای مسلح ایران از سال 1988 میلادی به این سو است.

به نوشته وال استریت ژورنال، حضور ایران در سوریه در سال‌های گذشته نیز نوعی تمرین رزمی برای نیروهای ایران و هماهنگی بیشتر بین ارتش و سپاه را فراهم آورده است.

وال استریت ژورنال با اشاره به استقرار سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» در عربستان و ناتوانی آن‌ها از ایجاد پوشش دفاعی مناسب برابر حملات موشکی به ویژه آنچه که در حمله به «تاسیسات آرامکو» نشان داد، نوشت: این سامانه‌ها مناسب رهگیری موشک‌های برد بلند و نه موشک‌های کروز هستند و مشخص نیست که بتوانند دفاع مناسبتری را از عربستان برابر حملات مشابه داشته باشند.

این روزنامه در خاتمه نوشت: زرادخانه در حال گسترش موشکی ایران خطر مواجه نظامی با این کشور را افزایش می‌دهد و نقاط بارگیری نفتکش‌ها، بنادر غیرنظامی، زیرساخت‌های نفتی و گازی، سامانه‌های راداری، پهپادها و کشتی‌های رزمی آمریکا از جمله اهداف بالقوه هستند.

«یوزی رابین» پدر موشکی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در ستایش از توان موشکی ایران و ساخت قطعات جدید گفت، حرکت به سمت طراحی بومی به جای کپی کردن از دیگران، نشانگر اعتماد به نفس ایرانی‌هاست.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها