رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465783

آمریکا برای دیپلمات‌های چینی محدودیت تعیین کرد

ساعت 24-وزارت خارجه آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه برای دیدار دیپلمات‌های چینی با مقام‌های فدرال، ایالتی و محلی ایالات متحده محدودیت تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های چینی از این پس باید دیدارهای خود با مقام‌های فدرال، ایالتی و محلی و همچنین بازدید از موسسه‌های آموزشی و پژوهشی را پیشتر به اطلاع این وزارت‌خانه برسانند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که این محدودیت «اقدامی متقابل» برابر رفتارهایی است که چین با دیپلمات‌های آمریکایی دارد.

وی تاکید کرد که این محدودیت مدتی است که تحت بررسی بوده و ارتباطی به روابط واشنگتن و پکن در بخش‌های دیگر از جمله مذاکرات تجاری میان دو طرف ندارد.

به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، دیپلمات‌های آمریکایی در چین نه تنها باید دیدارهای خود با مردم و مقام‌های چینی را به اطلاع دولت پکن برسانند، بلکه باید اجازه نیز دریافت کنند.

واشنگتن و پکن مدت‌ها است که درگیر جنگ تجاری بر سر تعرفه واردات محصولات یکدیگر هستند و از ماه‌ها پیش مذاکراتی را در این باره آغاز کرده‌اند.

دو کشور در سیزدهمین دور از این مذاکرات که روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در واشنگتن برگزار شد، به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتند.

دو طرف طبق توافقات سران دو کشور درباره مسائل تجاری به بحث و تبادل نظر صادقانه، کارا و سازنده پرداختند و در مسائل مربوط به کشاورزی، حفاظت از مالکیت معنوی، نرخ ارز، خدمات مالی، همکاری تجاری، انتقال فناوری و حل دعاوی به پیشرفت‌های ملموس دست یافتند.

بر این اساس آمریکا پذیرفته است که افزایش تعرفه ۲۵ به ۳۰ درصدی بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود این هفته اجرایی کند، متوقف کند؛ چین نیز پذیرفته است خریداران عمده این کشور به خرید محصولات کشاورزی آمریکا ادامه دهند.

انتظار می‌رود که توافق نهایی میان آمریکا و چین در دیدار آتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با شی جین پینگ همتای چینی خود در نشست رهبران آپک (آسیا اقیانوسیه) که قرار است ماه آینده در کشور شیلی برگزار شود، به امضا برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها