رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465820

تکرار توهمات ترامپ درباره مذاکره با ایران

ساعت 24- رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توهمات خود درباره آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا به علت فشار تحریم ها را تکرار کرد. ادعاهای تازه دونالد ترامپ درحالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی بر شکست سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا درباره ایران به صراح اذعان کرده اند.

خبر
ترامپ چهارشنبه شب به وقت ایران در گفتگو با خبرنگاران پیش از دیدار دوجانبه با سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا با بیان اینکه آمریکا در موقعیت خوبی در خاورمیانه است مدعی شد : ایران وضعیت بدی دارد و اقتصاد این کشور سخت دچار مشکل است.

وی افزود: ما با ایران هم گفت و گو خواهیم کرد . آنها بسیار خواهان گفتگو هستند. تحریم‌های ایران و تمام اقدامات ما از جمله تعرفه‌ها و اقدامات دیگری که درباره کشورهای همکار آنها انجام داده ایم ، همه این ها و تحریم های اقتصادی بخوبی عمل کرده اند.

ترامپ در ادامه ادعا کرد: بنابراین ایران مورد جالبی خواهد بود اما خواهیم دید چه می شود. آنها می‌خواهند مذاکره کنند. خواهیم دید که آیا مذاکره خواهند کرد یا نه. اگر مذاکره کنند که خوب است و اگر هم مذاکره نکنند باز هم خوب است.

ادعاهای تازه ترامپ در حالی است که بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در پی خروج آمریکا از برجام اذعان کرده و مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز بر بازگشت آمریکا به برجام و لغو کلیه تحریم ها پیش از هرگونه گفت و گویی تاکید کرده‌اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: از لحاظ سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران شرایط بسیار قوی تر و مستحکم تری دارد. در سازمان ملل برای ما روشن بود که همه کشورهای بزرگ دنیا اذعان دارند که ایران سال ۹۸ از ایران سال ۹۷ قوی تر است و همه ایستادگی ملت بزرگ ایران تحسین می کردند.

روحانی روز سه شنبه نیز در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه دولت‌ آمریکا با اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران مرتکب جنایت ضد بشری شده است، گفت: خارج شدن از یک توافق یک ننگ برای یک کشور است و این ننگ افزوده‌تر می‌شود وقتی مواد غذایی و دارویی هم جزو اقلام تحریمی باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر از تصمیمش به خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در برابر انتقادها ، دفاع کرد. به گزارش نیویورک تایمز ، ترامپ در پی خارج کردن نیروهای آمریکا از شمال سوریه و هموار کردن راه برای عملیات نظامی ترکیه در آن منطقه علیه شبه نظامیان کرد که متحد آمریکا بودند ، بطور فزاینده ای در عرصه سیاسی آمریکا منزوی شده و با انتقادهای زیادی رو به رو شده است. این در حالی است که اکثریت بزرگی از جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا نیز برای محکوم کردن سیاست ترامپ به دموکراتها پیوستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها