رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465895

ریاست شورای وحدت به حدادعادل رسید؟ /کنعانی مقدم: جامعه روحانیت بر شورای ائتلاف نظارت میکند

ساعت 24-کنعانی مقدم درباره جایگاه و نقش جامعه روحانیت در شورای ائتلاف گفت: شورای وحدت اصولگرایان، برای ائتلاف انتخابات است و همه اصولگرایان هم پذیرفته‌اند که با آن همکاری کنند. جامعه روحانیت هم به عنوان مجموعه‌ای بر کار شورای وحدت نظارت می‌کند و حکم مشورتی و نظارتی و داوری دارد و عملا این دو در کنار هم حرکت خواهند کرد.

خبر
حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو یی درباره دیدار جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی کرمانی و احتمال حضور این جبهه در ائتلاف اصولگرایان گفت: در جلسه جبهه پایداری با جامعه روحانیت، آقای آقانهرانی حضور داشتند و درباره مسائل ائتلاف اصولگرایان و همراهی همه نیروهای اصولگرا خیلی شفاف بحث شده است. به نظر می‌رسد که این جلسه گام بسیار خوب و موثری بوده است و همه اصولگرایان، جامعه روحانیت مبارز را هم به عنوان داور و هم به عنوان ناظر قبول کرده‌اند، امیدواریم که ائتلاف انتخاباتی میان اصولگرایان شکل بگیرد.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره دلیل تغییر رویکرد جبهه پایداری گفت: ابتکاری که جامعه روحانیت مبارز با پیشگامی آیت‌الله موحدی کرمانی به خرج داد و از همه خواستند که به ائتلاف اصولگرایان بپیوندند و کمیته دعوتی که برای حضور همه نیروهای اصولگرا شکل گرفت، باعث شد خیلی از جریانات مختلف از جمله پایداری این وساطت را قبول کنند و گام‌های موثری را برای ارائه یک لیست بردارند.

وی افزود: الان بحث این است که جریانات مختلف اصولگرایی همه با یک لیست در انتخابات حضور پیدا کنند.

کنعانی‌مقدم هم‌چینن در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اصولگرایان به یک لیست برسند و شاهد وحدت‌شکنی‌های دقیقه نودی نباشند گفت: چون جامعه روحانیت مبارز الان در این خصوص هم نقش داور را میان اصولگرایان دارد و هم مورد وثوق آنان است، گام موثر و مهمی در ایجاد وحدت برداشته است و مکانیزم اجرایی و تضمینی آن هم شکل گرفته است و می‌تواند این کار را انجام دهد.

جامعه روحانیت بر کار شورای وحدت نظارت می کند

این چهره سیاسی اصولگرا درباره نقش شورای وحدت با پررنگ‌تر شدن نقش جامعه روحانیت گفت: شورای وحدت اصولگرایان، برای ائتلاف انتخابات است و همه اصولگرایان هم پذیرفته‌اند که با آن همکاری کنند. جامعه روحانیت هم به عنوان مجموعه‌ای بر کار شورای وحدت نظارت می‌کند و حکم مشورتی و نظارتی و داوری دارد و عملا این دو در کنار هم حرکت خواهند کرد.

مسئولیت شورای وحدت با حدادعادل است

وی درباره روشن نبودن سازوکار شورای وحدت و عدم اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های آن هم گفت: برای ما که درون جریان اصولگرایی هستیم، مسائل کاملا مشخص است و مسئولیت شورای وحدت اصولگرایان برعهده آقای حدادعادل است و ستادها و دفاتر استانی هم شکل گرفته است و در حال کار هستند. اما اینکه اطلاع‌رسانی نمی‌کنند این است که در امر انتخابات گاهی نیاز به کیاست هم هست.

کنعانی مقدم هم‌چنین درباره گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست شورای وحدت گفت: بحث فرد در ائتلاف اصولگرایان مطرح نیست و همه گروه‌ها در آن حضور دارند و بحث‌های خود را مطرح می‌کنند و مسیر طوری است که ان‌شاءالله وحدت محقق می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها