رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465926

اپل به‌دنبال ساخت یک حلقه هوشمند با نام اپل رینگ است!

ساعت 24-خبرها حاکی از آن است که اپل در حال طراحی یک پوشیدنی جدید به نام اپل رینگ است که با آن می‌توان سایر دستگاه‌ها را کنترل کرد.

خبر
div title="اپل به‌دنبال ساخت یک حلقه هوشمند با نام اپل رینگ است!">

همانطور که می‌دانید، اپل توانسته است با معرفی ساعت هوشمند اپل واچ خود که محبوب‌ترین ساعت هوشمند دنیاست، در کسب‌وکار پوشیدنی‌ها بسیار موفق عمل کند. این شرکت همچنین یکی از پرفروش‌ترین ایربادهای دنیا یعنی اپل ایرپاد را نیز تولید می‌کند. به این موارد، باید هدست واقعیت افزوده Glasses شرکت را هم اضافه کرد که به گفته Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروف حوزه تکنولوژی، اوایل سال آینده به همراه آیفون SE2 معرفی خواهد شد. با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرکت، براساس پتنتی که در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رسانده، در حال کار بر روی نوع دیگری از پوشیدنی است.

عنوان پتتت مذکور، «Devices, methods, and user interfaces for a wearable electronic ring computing device» بوده و فناوری ذکر شده در آن، مربوط به یک حلقه انگشت می‌شود که مجهز به صفحه لمسی بوده و از یک پردازنده، یک منبع تغذیه با امکان شارژ مجدد و یک فرستنده و گیرنده بی‌سیم بهره می‌برد. کاربر با انگشت کردن این حلقه که به اپل رینگ (Apple Ring) معروف است، خواهد توانست از دستورات صوتی، ژست‌های حرکتی دست و همچنین فشار دادن صفحه لمسی آن، برای کنترل عملی بر روی دستگاه‌هایی مانند آیفون و آی‌پد استفاده نماید. بدین ترتیب، پوشیدنی اپل رینگ، یک محصول مجزا و جداگانه نخواهد بود.

پوشیدنی اپل رینگ

پوشیدنی اپل رینگ یک روش بسیار کاربردی و مطمئن‌تری برای تعامل با دستگاه‌های تاچ‌اسکرین خواهد بود

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا باید از اپل رینگ برای کنترل سایر دستگاه‌ها استفاده کرد؟ همانطور که اپل در پتنت خود گفته است، انجام بعضی از کارهای خاص با دستگاه‌های تاچ‌اسکرین کنونی، ممکن است چندان راحت نباشد. به‌عنوان مثال، اپل می‌گوید که دست‌ها یا بازوهای کاربر احتمالا بعد از نگه داشتن یک آیفون یا آی‌پد، برای مدت زمان مشخصی، خسته خواهد شد. ضمن اینکه، نور ساطع شده توسط یک دستگاه تاچ‌اسکرین می‌تواند در محیط‌های اجتماعی خاص، ناخوشایند باشد یا حتی ممکن است محل اختفای کاربری که مورد تهدید واقع شده است را لو داده و جان او را به خطر بیندازد. اپل معتقد است که استفاده از چنین حلقه‌ای، یک روش کارآمدتر، مطمئن‌تر و ارگونومیک برای تعامل کاربران با دستگاه‌های لمسی‌شان است.

شرکت آمازون اخیرا یک حلقه هوشمند به نام Echo Loop معرفی کرده بود که شامل دستیار مجازی الکسا هم می‌شود. این حلقه، اکثر قابلیت‌های یک اسپیکر هوشمند را در خود دارد، اما با این تفاوت که حالا بر روی انگشت کاربر قرار می‌گیرد. شما حتی می‌توانید اپلیکیشن الکسا را باز کرده و با دوبار کلیک، شماره تلفن خاصی را برای تماس مشخص کنید تا Echo Loop با اسمارتفون شما جهت برقراری تماس، جفت (pair) کند. Echo Loop هم مانند اپل رینگ برای استفاده در انگشت اشاره هر دو دست ساخته شده است. آمازون حلقه هوشمند خود را از طریق دعوت‌نامه و به قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار عرضه می‌کند و بعد از یک مدت زمان مشخص، قیمت آن را به ۱۷۹.۹۹ دلار افزایش خواهد داد.

پوشیدنی Echo Loop آمازون

پوشیدنی Echo Loop آمازون

به نظر می‌رسد که هدست آینده Glasses اپل، دستگاه پیشرفته‌ای خواهد بود که امکان کنترل با پوشیدنی اپل رینگ را هم خواهد داشت. در حالیکه کاربران خواهند توانست قابلیت‌های خاص ارایه شده بر روی هدست را با فشار دادن پدی در کناره دستگاه فعال کنند، اما احتمالا استفاده از یک حلقه در انگشت، کار را بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

پتنت جدید اپل، با شماره US 10,444,834 B2 در اول آوریل سال 2012 ثبت شده است. اگر شرکت برنامه‌ای برای استفاده از چنین محصولی، به‌عنوان یک اکسسوری برای هدست Glasses داشته باشد، احتمالا باید شاهد معرفی آن در سه ماهه اول سال 2020 باشیم. اما اگر اپل بخواهد از آن، برای کنترل آیفون استفاده کند، ممکن است این حلقه را تا ماه سپتامبر سال آینده نبینیم. به‌هرحال، هر اتفاقی که بیفتد، اپل احتمالا از تجربیات ساعت هوشمند خود یاد گرفته است که قیمت چنین پوشیدنی‌ را نباید تا حد قیمت یک قطعه جواهر بالا ببرد. شرکت این رویکرد را بعد از آن اتخاذ کرد که با معرفی اولین اپل واچ خود متوجه شد که مشتریان به این ساعت‌ها، به دیده یک دستگاه تکنولوژی نگاه می‌کنند نه به‌عنوان یک تکه جواهر.

آی تی رسان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها