رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465945

تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در کمترین سطح ۱۹ ماه اخیر

ساعت24-نرخ تورم آلمان تا پایان ماه سپتامبر به ۱.۲ درصد کاهش پیدا کرد.

به نقل از رادیو فرانسه، با وجود تلاش های گسترده بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ تورم در کشورهای اروپایی، نرخ تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در دوازده ماه منتهی به سپتامبر با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه اوت به ۱.۲ درصد رسید تا بیش از پیش از سطح هدف‌گذاری شده فاصله بگیرد.

این نرخ تورم که از فوریه سال ۲۰۱۸ تاکنون بی‌سابقه محسوب می شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت مواد غذایی قرار گرفته است. نرخ تورم در این بخش از ۲.۹ درصد در ماه اوت به ۱.۳ درصد رسیده است. تورم در بخش انرژی منفی شده و به منفی ۱.۱ درصد رسیده است. بالاترین تورم های ثبت شده مربوط به مراقبت های درمانی با ۳.۲ درصد و رستوران و هتلداری با ۲.۱ درصد بوده است.

سباستین وانکه، کارشناس اقتصادی در موسسه " کا اف و" گفت: نرخ تورم به مانند یک نفتکش بزرگ در محدوده یک درصدی لنگر انداخته است و توان حرکت رو به جلو را ندارد، شاید حتی با توجه به تضعیف فعالیت های اقتصادی، در ماه های آینده تورم به زیر یک درصد نیز سقوط کند.

نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی در سطح منطقه یورو، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین و هم‌چنین مساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شده اند. ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا از دولت های اروپایی خواسته است تا برای تقویت رشد اقتصادی و کمک به افزایش نرخ تورم، میزان مخارج خود را افزایش دهند.

بر مبنای ماهانه نرخ تورم آلمان در ماه سپتامبر به صفر درصد رسیده است تا اقتصاد این کشور بتواند مجددا از تورم ماهانه منفی که در ماه اوت به ثبت رسید، خارج شود.

متوسط نرخ تورم آلمان در بازه زمانی ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۳۷ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژوئن ۱۹۵۰ با منفی ۷.۶۲ درصد بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها