رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466039

دبیرکل ناتو از توافق اخیر ترکیه و آمریکا استقبال کرد

ساعت 24- دبیرکل ناتو اظهار کرد، توافق اخیر ترکیه و آمریکا در کاهش تنش‌های موجود در شمال شرق سوریه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

style="text-align:justify">به گزارش سایت النشره، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بروکسل با اشاره به سفر رسمی که به تازگی به ترکیه داشته، گفت: در این سفر تاکید کردم که ترکیه در خط مقدم منطقه‌ای ناآرام قرار داشته و بیشتر از تمامی همپیمانانش هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرد.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه ترکیه میزبان تعداد زیادی از پناهجویان است، تاکید کرد که این کشور نگرانی‌های امنیتی به حقی دارد.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه در سفر به ترکیه نگرانی‌های خود درباره عملیات "چشمه صلح" را ابراز داشته، گفت: گروه تروریستی داعش یک دشمن مشترک است و نباید به موفقیت‌های به دست‌ آمده در نبرد با داعش آسیبی وارد شود.

وی گفت: توافق اخیر ترکیه و آمریکا در کاهش تنش‌های موجود در شمال شرق سوریه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

بر اساس توافقی که روز پنج‌شنبه بین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دست آمد، آنکارا با آتش بس پنج روزه در شمال سوریه موافقت کرد.

بر اساس این توافق نیروهای کرد پنج روز فرصت دارند که از منطقه امن مورد نظر آنکارا به عمق ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه خارج شوند. توافقی که کاملا در جهت خواسته آنکارا ارزیابی شده است.

توافق آتش‌بس که آنکارا از آن به عنوان توقف موقت حملات نظامی یاد می‌کند در حالی شامگاه روز پنج‌شنبه میان ترکیه و آمریکا نهایی شد که نظامیان ترکیه در نهمین روز عملیات «چشمه صلح» راس العین را کانون اصلی حملات قرار داده بودند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها