رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469024

رئیس جمهور: کارآفرینی جهاد در راه خداست

ساعت 24- رئیس جمهور گفت: کارآفرینی جهاد در راه خداست و پیامبر اکرم (ص) کار و کوشش را جهاد در راه خدا دانست.

style="text-align:justify">حجت الاسلام حسن روحانی امشب در جلسه شورای اداری استان یزد از مردم یزد به ویژه شهرستان یزد قدردانی کرد که علاوه بر اجتماع بزرگ امروز که بر خادم خود منت گذاشتند، حضور پرنشاطی داشتند، اظهار داشت: خوشحال از حضور استاندار جوان و فعال هستیم که مسائل مربوط به استان را به طور کامل مسلط است که جای خوشنودی است.

وی امام جمعه یزد را نیز عالمی بزرگ دانست و بیان کرد: یزد همواره از حضور علما، روحانیون و اساتید دانشگاه بهره مند بوده است.

روحانی ادامه داد: اگر بخواهیم کار و خدمات پیامبر را در چند جمله خلاصه کنیم که خلاصه کردن آن کار مشکلی است، در قدم اول ایمان را برای مردم به ارمغان آورد و درهای آسمان را به روی مردم گشود و یک جهان بینی بزرگ را به مردم عنایت کرد و آنها را از بت پرستی و جهل رهانید و آنها را به آسمانها متصل و ایمان واقعی را در دل آنها زنده کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: پیامبر بعد از ایمان سه نکته اساسی را آموزش داد، اول آموزش و کسب علم بود، علم و دانش کلید همه تحولات است و امروز این تحول را در پروژه ها دیدیم و اگر می خواهیم بر دنیا مسلط شویم باید با علم به این مقوله دست پیدا کنیم.

روحانی عنوان کرد: اکتشاف اخیر میدان نفتی نیز با علم امکان پذیر شده و این همان چیزی است که خدا و پیامبر خدا به ما توصیه کرده اند، علم پایان ندارد و هرکس گفت دانشجویی ام تمام شد، سلطنت

او نیز تمام شد و ما باید تا پایان عمرمان دانشجو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه عظیمی که در حوزه توربین سازی در استان یزد بازدید کردیم بسیار لذتبخش بود و ما را بی نیاز خواهد کرد و این عزت کشور ماست و بسیار خوشحال کننده بود و از بخش های خوب سفر به استان یزد بود.

روحانی ادامه داد: علم را پیامبر ما توصیه کرد اما ما از آن غفلت کردیم ولی دنیا آن را گرفت و تاخت و ما باید این عقب ماندگی را جبران کنیم و دانشگاه ها و نیروهای انسانی ما قادر هستند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از توصیه های پیامبر، کار است و از کار به عنوان جهاد یاد کرد و بدانیم که سنگر فقط در مرز و جهاد در برابر دشمن نیست اما ما می توانیم شبانه روز جهاد کنیم.

روحانی تصریح کرد: کسب ثروت از محل کار عار و ننگ نیست و خوشا به حال کسانی که از محل کار و سرمایه خود به دیگران نیز خدمت می کنند و این کار ارزشمندی است و کارآفرینانی که اشتغال ایجاد می کنند و بازار را تامین می کنند، جهاد بزرگی انجام می دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: نباید در این استان بیکار داشته باشیم، بهترین جایی که اشتغال ایجاد می کند، گردشگری است و می توانیم آن را توسعه دهیم و بهترین راه اشتغال، اقتصاد دانش بنیان است اگر کسی بیکار باشد مقصر خودش است زیرا کار وجود دارد ضمن اینکه دولت نباید شغل ایجاد کند بلکه باید زیرساخت ایجاد کند و بانک نیز باید تسهیلات دهد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها