رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469735

گول اسامی جدید مواد مخدر را نخورید!

ساعت 24- رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: اسامی مختلف مواد مخدر فقط برای ایجاد جذابیت و فریب افراد است، وگرنه اکثر آنها روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالا دارند.

style="text-align:justify">رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: اسامی مختلف مواد مخدر فقط برای ایجاد جذابیت و فریب افراد است، وگرنه اکثر آنها روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالا دارند.

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خصوص ظهور و بروز موادمخدر با نام‌های جدید اظهار داشت: ۸۳۰ عنوان NPS در دنیا شناخته شده است؛ این تعداد مواد با علائم مشخص و مشابه است؛ که غالباً با تغییر فرمول‌های ریزی جابجا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تأکید بر این مطلب که مواد نوظهور نداریم، تصریح کرد: قاچاقچیان اسامی مواد را تغییر می‌دهند تا جذابیت ایجاد شود و برای مخاطبانشان هر روز مواد را با یک نام فریبنده عرضه می‌کنند، اما اغلب این مواد روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالایی دارند، اگرچه اسامی‌شان فریبنده است.

وی گفت: «اشک خدا» و اسامی این‌چنینی مواد مخدری است که فقط اسامی‌شان با یکدیگر فرق دارد؛ اما روانگردان‌هایی هستند که فرمولشان یکی است و عمده مشخصه‌شان تخریب مغز به گونه‌ای است که غیرقابل جبران بوده و حتی بعد از درمان نیز قابل بازسازی نیست.

سردار زاهدیان به ورود چمدانی بذرهای گل و قرص‌های روانگردان پرداخت و گفت: این دسته از مواد به صورت غیرمجاز از طریق گمرکات و توسط افراد به صورت چندانی وارد می‌شوند. پلیس مبارزه با مواد مخدر همواره درصدد است تا با کار اطلاعاتی بتواند از ورود موادمخدر جلوگیری کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اعلام کرد: ۷۲ درصد از کشفیات موادمخدر به واسطه رصد اطلاعاتی کشف می‌شود و در سال جاری پلیس مبارزه با موادمخدر توانسته است ۵۳۰ تن موادمخدر را کشف و ضبط کند.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با موادمخدر بعد از شناسایی و دستگیری افراد و ارجاع آنها به مرجع قضایی، همواره تشدید مجازات آنها را از دستگاه قضایی خواسته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در پاسخ به دیگر پرسشی در خصوص آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهارات جدید در خصوص مواد نوظهور را رصد کرده و مواد را مورد آزمایش قرار می‌دهد و اگر ماده جدیدی باشد حتما و به موقع به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند تا از آسیب در امان بماند.

سردار زاهدیان در پاسخ در خصوص اینکه وضعیت آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر گفت: آشپزخانه نداریم چرا که تا وقتی مواد بدین صورت ارزان و راحت در افغانستان تولید و پخش می‌شود، لازم نیست در داخل کشور کسی آن را تولید کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها