رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469737

ابراز نگرانی پوتین نسبت به تحولاتِ بولیوی

ساعت 24- رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: در بولیوی وضعیت بسیار دشواری حاکم است و این کشور در آستانه اغتشاش قرار گرفته هر چند که تعرض خارجی مستقیم وجود ندارد.

style="text-align:justify">رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: در بولیوی وضعیت بسیار دشواری حاکم است و این کشور در آستانه اغتشاش قرار گرفته هر چند که تعرض خارجی مستقیم وجود ندارد.

«ولادیمیر پوتین» در کنفرانس مطبوعاتی پایان اجلاس بریکس در برزیل با بیان این مطلب افزود: وضعیت بولیوی، اوضاع لیبی را به یاد می‌آورد هر چند که هجوم خارجی به این کشور صورت نمی‌گیرد، اما وضعیت نگران کننده است.

«جَنینه آنیِس» نائب رئیس سنای بولیوی و رهبر مخالفان دولت این کشور روز سه شنبه اعلام کرد که به صورت موقت زمام امور بولیوی را برعهده می‌گیرد.

در همین حال «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها از مقام خود استعفا داد و به همراه شماری از مقام‌های دولت سابق این کشور به مکزیک پناهنده شد.

ریابکوف گفت که در هنگام تایید نامزدی آنیس برای مقام رئیس جمهوری این کشور، وی نتوانست رای اکثریت نمایندگان پارلمان را به دست بیاورد و مسکو به این نکته توجه می‌کند.

وی افزود: اما این واقعیت را درک می‌کنیم که آنیس تا برگزاری انتخابات جدید در مقام رئیس جمهوری بولیوی خواهد بود.

روسیه به همکاری با اوپک ادامه می‌دهد

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: روسیه به همکاری با سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) برای تثبیت بازار جهانی نفت ادامه می‌دهد و همکاریها با این سازمان در جهت توازن بازار نفت است.

وی خاطرنشان کرد: درباره دورنمای کاهش تولید نفت باید بگویم که اقدامات ما صرفا به بازداشتن تولید نفت محدود نمی‌شود بلکه سیستم روابط بین روسیه و اوپک ابزار کار برای حفظ منفعت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت و توازن در عرضه و تولید است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ما می‌توانیم این تعادل را نه به زیان همه بلکه به سود همه طرف‌ها حفظ کنیم و این اقدامات برای ثبات بازار جهانی نفت سودمند است پس به نفع همه خواهد بود.

روسیه مخالف مداخله مستقیم در امور دیگر کشورهاست

پوتین گفت: روسیه به شدت مخالف مداخله مستقیم در امور داخلی کشورهای جهان است.
وی افزود: در مورد ونزوئلا باید بگویم بله در این کشور مشکلاتی وجود دارد اما خود مردم این کشور در جریان گفت‌وگوها بین نیروهای سیاسی مختلف باید سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.

روسیه به تمام اهدافی که در سوریه تعیین کرده بود، دست یافت

پوتین به اردوگاه‌های تروریست‌های دستگیر شده در سوریه اشاره کرد و افزود: صدها نفر از تروریست‌ها از روسیه و هزاران نفر از کشورهای همسود در این اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند، این مساله‌ای مهمی است و کشورهای غربی و آمریکا هم باید برای حل آن تلاش کنند.

پوتین خاطرنشان کرد: پس از اینکه روسیه وارد مبارزه با تروریسم در سوریه شد 90 درصد اراضی این کشور از وجود تروریست‌ها پاک شد و امروز اعلام می کنم که روسیه به تمام اهدافی که در سوریه تعیین کرده بود رسیده است.

با زلنسکی ارتباط دارم

پوتین در بخش دیگری از سخنانش به تماس خود با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اشاره کرد و گفت: ما تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنیم.

وی در همین حال دیدار با زلنسکی را در شرایط کنونی غیرضروری خواند و افزود: باید نتایجی وجود داشته باشد که چنین دیداری صورت بگیرد یا در قالب گروه چهار نورماندی باشد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها