رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469853

امیر حاتمی:‌ ایران بازیساز منطقه است/ تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا توسعه قدرت دفاعی است

ساعت24-وزیر دفاع گفت: اینکه پیشینه تحریم‌های ایران در حوزه دفاعی طولانی‌تر بوده است لکن تجارب و ظرفیت‌ باعث شده تا در حوزه دفاعی کمترین آسیب را ببینیم.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست تخصصی مقابله با تحریم‌های دفاعی برگزار شد با گرامیداشت سالروز مبارزه با استکبارجهانی و شهدای راه مبارزه با استکبار و همچنین تسلیت ایام شهادت امام حسن عسگری(ع) با اشاره به خباثت های نظام سلطه علیه ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن امروز حیات ما را هدف گرفته است و فراتر از ضربه به ایران اسلامی در صدد حذف ما برآمده است.

وزیر دفاع با اشاره به نشست تخصصی مقابله با تحریم‌های دفاعی اهمیت هم‌افزائی در این جلسه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: نظام استکبار با تمامی ارکان و هم‌پیمانان خود از طریق بکارگیری عناصر نفوذی در تلاش برای دستیابی به زیر ساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مخصوصا نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس دسترسی به اطلاعات در عرصه جنگ‌ها و تقابل‌ها از عناصر اصلی برتری در نبردها محسوب می شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به بصیرت و روشنگری های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در آگاه سازی مسئولین و مردم و همچنین وحدت کلمه در خصوص ایستادگی در برابر نظام سلطه گفت: بحمدالله توطئه نظام استکباری به سرکردگی آمریکا علیه ایران اسلامی در آوردگاه‌های مختلف با شکست مواجه شده است؛ اما دشمن از هیچ فرصتی برای ضربه به کیان کشور دریغ نخواهد کرد.

وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های نظام استکباری علیه ایران اسلامی و راه‌کارهای مقابله با این تحریم‌ها اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا به دلایل عمیق بنیادی کمرنگ نخواهد شد و تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش و توسعه قدرت در تمامی مولفه‌های موثر به ویژه قدرت دفاعی است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه برخی کشورها بازیگر، برخی بازی ساز و برخی پیروی کننده محض هستند اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به واسطه قدرت منطقه‌ای تبدیل به یک بازی ساز منطقه ای شده است و این جز با مقاومت، اتکا به ظرفیت های درونی و توسعه قدرت دفاعی حاصل نشده است.

وزیر دفاع توسعه کشور را در همه ابعاد، مهم برشمرد و خاطرنشان ساخت: دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی و سیاسی بایستی با هم‌افزائی و تشریک مساعی کشور را به سمت تعالی همه جانبه جمهوری اسلامی پیش ببرند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه پیشرفت و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های همه جانبه و تنها بهره مندی از بخشی از ظرفیت های دانشگاهی اتفاق افتاده است تصریح کرد: با شناسایی و از قوه به فعل در آوردن تمامی ظرفیت ها به ویژه سرمایه های انسانی متخصص و متعهد، می توان با جلوگیری از خام فروشی نفت کشور را به شکوفایی و بالندگی رساند.

در این مراسم سردار رضا طلائی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع هدف از این نشست را انتقال تجارب و بررسی ظرفیت‌ها و امکانات در حوزه دفاعی کشور در مقابله با تحریم های دفاعی عنوان کرد و گفت: مجموعه دفاعی با کمک دستگاه های گوناگون مرتبط در جهت خنثی کردن فشارهای تحریم موفقیت های بسیار بالایی را بدست آوردند.

وی تصریح کرد: با اینکه پیشینه تحریم‌های ایران در حوزه دفاعی طولانی‌تر بوده است لکن تجارب و ظرفیت‌ باعث شده تا در حوزه دفاعی کمترین آسیب را ببینیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها