رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 470258

پنتاگون : مرگ البغدادی تاثیری بر توانمندی داعش نخواهد داشت

ساعت24-آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در گزارشی اعتراف کرد که مرگ سرکرده داعش تاثیری در متوقف کردن توانمندی این گروه تروریستی در بازسازی خود و برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی نخواهد داشت.

آژانس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع آمریکا در یک گزارش داخلی اعتراف کرده که مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، بازسازی این گروه تکفیری را متوقف نخواهد کرد.

طبق گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، در این گزارش آمده است که گروه داعش از عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و حمله ارتش ترکیه به شبه‌نظامیان کُرد سوریه، برای بازسازی ساختار خود بهره برده است و توانمندی خود برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی در کشورهای جهان را تقویت کرده است.

در گزارش بازرس کل پنتاگون از حمله 9 اکتبر (17 مهرماه) ارتش ترکیه به سوریه بعنوان یک وضعیت مخاطره‌انگیز یاد کرده و توضیح داده که این حمله بر عملیات آمریکا علیه داعش، روابط آمریکا با نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که همپیمان مهم واشنگتن در مبارزه با داعش محسوب می‌شدند و کنترل قلمرو شمال شرقی سوریه، تأثیر منفی گذاشته است.

طبق این گزارش، عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی، آزادی‌های بیشتری را برای داعش به منظور بازسازی ساختارش اعطا کرد.

در این گزارش اینگونه نوشته شد: «داعش از حمله ترکیه و متعاقب آن خروج نظامیان آمریکایی برای بازسازی قابلیت‌ها و منابع خود در سوریه و تقویت توانمندی برنامه‌ریزی برای حملات در سرزمین‌هی خارجی بهره می‌برد».

در این گزارش آمده است که مرگ البغدادی در عملیات نیروهای ویژه آمریکا در اواخر اکتبرماه در سوریه، «ضربه بزرگی» به داعش وارد کرد اما تأثیر چندانی بر توانمندی بازسازی این گروه نخواهد داشت.

به دنبال اقدام نظامی ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه، حدود 100 تا 200 زندانی داعش از اردوگاههای بازداشت زندانیان داعش در شمال شرقی سوریه فرار کردند.

ترکیه روز 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی را با هدف ادعایی، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» در شمال سوریه آغاز کرد.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها