رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 471210

سمرقند و بخارا، ایرانیان را جذب می کنند

پرواز تهران – تاشکند مستقیم به زودی

ساعت 24 -ازبکستان یکی از کشورهای بزرگ به لحاظ سرزمین و جمعیت درآسیای میانه است که طبیعت زیبا و بکر آن و همچنین با داشتن شهرهای تاریخی مثل سمرقند و بخارا می تواند به جاذبه تازه گردشگری برای ایرانیان تبدیل شود. یکی از گرفتاری های جذب گردشگر از ایران نبود پرواز مستقیم تهران – تاشکند بود که به نظر می رسد این تنگنا نیز با راه اندازی پرواز مستقیم از چند روز دیگر برطرف می شود.

شوکت
h3>بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان درتهران در گردهمایی که درآن مدیران و صاحبان گروهی از شرکتهای گردشگری و توریستی و شماری از روزنامه نگاران حاضر بودند درمحل سفارت ازبکستان با گزارش کوتاهی از مناسبات ایران و ازبکستان در اقتصاد و گردشگری گفت : ازبکستان و ایران با اراده سیاسی بالاترین مقامهای دوکشور تصمیم گرفته اند تسهیلات و زیر ساختهای دوکشور برای توسعه تجارت و گردشگری فراهم شود. راه اندازی پرواز هوایی مستقیم میان تهرات و تاشکند که از چند روز دیگر شروع می شود یکی از نمادهای اراده سیاسی دوکشور است. او توضیح داد ازبکستان به دلیل طبیعت زیبا و به دلیل اینکه به لحاظ تاریخی با ایران مشترکات قابل اعتنایی دارد و همچنین به دلیل اراده رییس جمهورازبکستان برای توسعه توریسم می تواند میزبان مناسبی برای ایرانیان باشد. درحال حاضر صدها شرکت کارآمد گردشگری در ازبکستان فعالیت دارند و هتل های نامدار و برند شده جهان درشهرهای گوناگون این کشور شعبه دارند. هتل های مناسب درشهرهای مختلف ازبکستان با تخفیف های مناسب راه را برای توسعه توریسم باز می کنند و ازبکستان که یکی از کشورهای با پتانسیل بالا درگردشگری است امیدوار است درکوتاه ترین مدت به کشورهای مهم توریستی ملحق شود.

به گزارش ساعت 24 مدیران و مشاوران شرکت هواپیمایی زاگرس نیز دراین نشست دلایل خود را برای راه اندازی پرواز مستقیم تهران تاشکند با حاضران درمیان گذاشتند. مدیران شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کردند به اینده این فعالیت امیدوارند و باوردارند ایرانیان با آشنایی بیشتر با ازبکستان این کشوررابرای گردش انتخاب خواهند کرد. یکی از مدیران این شرکت در پاسخ به پرسش ساعت 24 که قیمت پرواز چقدر براورد شده است گفت درشروع کار و باتوجه به اینکه زمان می برد تا پروازها اقتصادی شوند خبرداد قیمت فعلی رفت و برگشت 6 میلیون تومان است که البته اگر درهر پرواز ظرفیت بالای 80 نفر جذب شوند قیمت ها کاهش می یابد. شماری از کسانی که درفعالیت جذب توریست فعالیت دارند و شرکت های گردشگری را اداره می کنند از مدیران زاگرس و از سفیر ازبکستان درایران پرسش هایی را مطرح کردند که با پاسخهای سفیر روشنگری شد. سفیر ازبکستان به حاضران یادآوری چند باره ای درباره اراده نیرومند شوکت میرضیایف رییس جمهور این کشور برای توسعه توریسم درکشورش داشت و تصریح کرد راهبر مهم این کشور درجذب درآمدهای ارزی همین فعالیت است چون ازبکستان پتانسیل های قوی دراین فعالیت دارد. سفیر گفت سفارت ازبکستان درتهران برای ایرانیان تسهیلات خوبی تدارک دیده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها