رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473159

پزشکیان: برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و اروپا، استعدادها را باور کنیم

ساعت24-نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است مقابل آمریکا و تحریم‌ها بایستیم باید به مغزها و استعدادها باور داشته باشیم. اگر آنها را باور و حمایت کنیم، آمریکا، اروپا و هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را زمین‌گیر کنند.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: مهم این است که نیروهای علمی و دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرند. در این جلسه مسائلی در رابطه با مشکلات این شرکت‌ها اعم از در حوزه تامین اجتماعی، فضای کسب و کار، مالیات، گمرک و مجوزها مطرح شد، اما مگر غیر از دولت این موضوع به جای دیگری ربط دارد، چرا باید کاری کنیم فضای کسب و کار مشکل پیدا کند، دولت می‌تواند لایحه فوریتی در این باره به مجلس بیاورد و مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه رییس دولت و معاون وزیر می‌گویند وضعیت کسب و کار بد است و ما رتبه صد و چندمی در فضای کسب و کار داریم چه کسی باید این وضع را اصلاح کند، ادامه داد: ما در دو موضوع هسته‌ای و موشک‌ها نگاه ویژه و تعهد سیاسی داشتیم و با قدرت حرفمان را در دنیا به کرسی نشاندیم و امروز می‌دانید قادریم کارمان را انجام دهیم. مسوولان ارشد مملکت باید بپذیرند با دانشمندان و جوانان می‌شود مملکت را درست کرد اگر پیشنهادی برای حل مشکلات دارند می‌توانند آن را به مجلس بیاورند ما هم با تمام قدرت آماده همکاری هستیم.

پزشکیان گفت: نیازمند عزم و اراده ملی و اعتماد به جوانان هستیم. برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، علوم، بانک مرکزی و سازمان ثبت تشکیل و با کمیسیون‌های مربوط به مجلس هماهنگی شود، به این شرکت‌ها اختیاراتی داده شود و با تعهد و عزم و اراده از آنها حمایت و دفاع کنیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است مقابل آمریکا و تحریم‌ها بایستیم باید به مغزها و استعدادها باور داشته باشیم. اگر آنها را باور و حمایت کنیم، آمریکا، اروپا وهیچ قدرتی نمی‌تواند ما را زمین گیر کنند بلکه از بحران هم نجات پیدا می‌کنیم؛ راه نجات ممکلت علم و دانش است و نمایندگان نیز با قدرت پشتیبان این امر هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها