رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473187

هیلاری کلینتون در جایگاه نخست در میان رقبای دموکرات

ساعت24-نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، چنانچه هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد ‌شود، در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها جزو پیشتازان قرار می‌گیرد.

هیلاری+کلینتون.jpg
به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ نظرسنجی آنلاین موسسه هریس که مرکز مطالعات سیاسی آمریکا دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا با کسب ۲۱ درصد در جایگاه نخست‌ قرار می‌گیرد. پس از او، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا (پیشتاز کنونی) با کسب ۲۰ درصد دوم می‌شود و سناتور برنی سندرز هم ۱۲ درصد رای می‌گیرد.

سناتور الیزابت وارن با کسب ۹ درصد به جایگاه چهارم می‌رسد و پس از او مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک به هفت درصد رای می‌رسد. این نظرسنجی در میان ۱۸۵۹ تن از ۲۷ تا ۲۹ انجام شد.

کلینتون در ۲۹ نوامبر در مصاحبه‌ای با گراهام نوتون از بی‌بی‌سی، نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۰ را رد نکرد. اگر کلینتون از رقابت‌ها دور بماند، بایدن به ۲۹ درصد رای می‌رسد و پس از او سندرز ۱۵ درصد رای کسب می‌کند. الیزابت وارن هم با کسب ۱۳ درصد در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. کلینتون احتمال ورود به رقابت‌های انتخاباتی در دقیقه نود را رد نکرده است.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها