رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473244

واکنش تند ترامپ به دو اتهام دموکرات‌ها

ساعت 24-با اعلام جرم های جدید علیه ترامپ روند استیضاح ترامپ وارد مرحله تازه ای شده و رئیس جمهوری آمریکا به آن واکنش تندی نشان داده است.

style="text-align:justify"> با اعلام جرم های جدید علیه ترامپ روند استیضاح ترامپ وارد مرحله تازه ای شده و رئیس جمهوری آمریکا به آن واکنش تندی نشان داده است.

به نقل از سی ان بی سی، روسای حزب دموکرات طی کنفرانس خبری صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را اعلام کردند.

در همین راستا با اعلام دوبند از موارد استیضاح ،ترامپ به سو استفاده از قدرت متهم شده است.

جری نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این که کیفرخواست علیه ترامپ شامل دو اتهام است، گفت: اولین اتهام علیه ریئس جمهور آمریکا، سوء استفاده از قدرت بوده است. نادلر دومین اتهام را جلوگیری از انجام تحقیقات کنگره اعلام کرد. وی همچنین اظهار داشت که در راستای اجرای قانون اساسی آمریکا، ۲ بند برای محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ را به این شکل اعلام می کنیم.

نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ترامپ از اعتماد به خود سوء استفاده کرده است. او قانون اساسی، دموکراسی و امنیت ملی کشور را در معرض خطر قرار داده است.

در ادامه کنفرانس مطبوعاتی دموکرات های مجلس نمایندگان در این خصوص «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز تصریح کرد: ترامپ همچنان در تلاش برای تضعیف انتخابات آتی آمریکاست. صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ به او نشان خواهد داد که ما از قانون اساسی کشور حفاظت خواهیم کرد.

این تحولات در حالی رخ می دهد که جمهوری خواهان اعلام کرده اند که در قضیه اوکراین گیت هیچ شواهد و مدارکی وجود ندارد که ترامپ از قدرت سواستفاده شخصی کرده باشد.

نادلر نیز در واکنش به اظهارات جمهوری خواهان مدارک و شواهد را محکم توصیف کرده و گفته اگر این مدارک به دست هیئت منصفه سپرده شود ظرف سه دقیقه حکم صادر خواهد شد.

در روزهای اخیر تلاش ها نشان می دهد که فرآیند استیضاح در حال سرعت گرفتن است. به گفته نادلر این کمیته ممکن است تا پایان هفته طرح استیضاح شامل اتهامات علیه ترامپ را تنظیم کند.

نادلر همچنین روز یکشنبه به شبکه "ان‌بی‌سی" گفت که رئیس جمهور به قوه مجریه دستور داده از هرگونه همکاری با کنگره در این تحقیقات خودداری کند، اقدامی که به گفته او بی سابقه است و حق کنگره برای پاسخگو کردن رئیس جمهور را نادیده می گیرد.

کاخ سفید نیز در واکنش به تحولات اخیر روز جمعه در نامه‌ای به مجلس نمایندگان رسما اعلام کرد که ترامپ در جلسات تحقیقات مجلس نمایندگان حضور نخواهد یافت و هیچ وکیلی نیز از طرف وی در این جلسات حاضر نخواهد شد چرا که این روند را منصفانه نمی‌داند و قصد ندارد با حضور در جلسات به این روند اعتبار بدهد.

واکنش تند ترامپ

در پی اعلام دو جرم علیه رئیس جمهور آمریکا ترامپ با انتشار توئیتی واکنش تندی نسبت به این موضوع نشان داد. ترامپ در توئیترش نوشت: نادلر مدعی است که من اوکراین را برای دخالت در انتخابات تحت فشار گذاشته ام. مسخره است و او خودش می داند چنین چیزی حقیقت ندارد. هم رئیس جمهور و هم وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده اند که هیچ فشاری در کار نبوده است. نادلر و دموکرات ها این موضوع را می دانند اما نمی خواهند به آن اعتراف کنند.

ترامپ در توئیتی دیگر به جمله معروفش اشاره کرد و نوشت: "شکار ساحره!"

ترامپ در توئیت بعدی نوشت: آدام شف حقه باز که یک سیاستمدار فاسد است یک بیانیه تقلبی و بسیار بد را از خود درآورده است و در کنگره آن را خوانده و آن کلمات را به من نسبت داده است. او باید دستگیر شود. خیلی بی شرمانه بود.هنوز برای او هیچ اتفاقی بابت این کلاهبرداری رخ نداده است. او بالاخره یک روزی باید پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است که روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از افشای مکالمه او با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین آغاز شد. تبعات این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیقاتی درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز « بوریسما » در اوکراین بود.

کمیته‌های سه گانه مجلس نمایندگان از جمله کمیته خارجی و اطلاعات، نتیجه تحقیقات استیضاح ترامپ بر سر موضوع اوکراین‌گیت را پس از استماع ۱۲ شاهد، سرانجام به کمیته قضایی ارائه کردند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها