رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473317

مدیرکل کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا: به برجام پایبندیم

ساعت24-مدیرکل کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه به برجام پایبند هستیم، از ایران خواست که به پایبندی خود به این توافق ادامه دهد.

laquo;مسعود تجریشی» معاون سازمان حفاظت از محیط زیست و‌ رئیس هیأت شرکت کننده ایرانی در بیست و پنجمین کنفرانس تغییرات آب و ‌هوایی مادرید در حاشیه این نشست با خانم «دیته یورگنسن» مدیرکل کمیسیون‌ انرژی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

در این ملاقات که با حضور حسن قشقاوی سفیر ایران در مادرید صورت گرفت، پروژه‌های مشترک پیشنهادی در ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ در حوزه محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار تجریشی خواهان عملی شدن و تسریع در اجرای پروژهای مشترک بین ایران و‌ اتحادیه اروپا شده و اظهار داشت که ارتباطات دیرینه ایران و اروپا نبایستی از تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه آمریکا متأثر شود.
وی اضافه کرد که اگر چه تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به فناوری‌های نوین و سبز شده است، ولی از سوی دیگر باعث بسیج شدن دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور جهت حل چالش‌های تکنولوژیکی شده و در این راستا دستاوردهای بسیار مهمی نیز به دست آمده است.
در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن بر شمردن انجام کامل تعهدات کشورمان در چارچوب‌ برجام که در گزارشات متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مورد تأیید قرار گرفته است، خواهان اقدام متقابل و متناسب طرف‌های اروپایی در قالب این توافق شد.
خانم یورگنسن نیز در این دیدار اعلام کرد که اتحادیه اروپا پایبند به برجام است و از ایران نیز می‌خواهیم تا به پایبندی خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: تحریم‌های کنونی‌‌علیه ایران مربوط به اتحادیه اروپا نیست و توسط دولتمردان آمریکایی اعمال شده است. در مورد پروژه‌های مشترک با اتحادیه نیز مقرر شد تا با انتقال نتایج جلسه به مرکز اتحادیه اروپا اجرایی شدن آن‌ها تسریع شود.

به گزارش فارس، اعلام پایبندی اتحادیه اروپا به برجام در حالی از سوی این مقام اتحادیه مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اخیرا اعلام کرد: «ما حتما از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به اجرای برجام ناراضی هستیم.»

به گزارش فارس، «مسعود تجریشی» همچنین با «هوگو موران فرناندز» قائم مقام وزیر در امور محیط زیست اسپانیا، خواستار همکاری دولت اسپانیا با ایران در پیشبرد پروژه‌هایی چون مدیریت پسماند شهرها ایران، کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده ریزگردها شد.

طرف اسپانیایی نیز با استقبال از برنامه‌های سازنده ایران در این زمینه‌ها، آمادگی کامل بخش های دولتی و شرکت‌های خصوصی این کشور جهت اجرای پروژه‌های مورد نظر در ایران را اعلام کرد.

تجریشی همچنین با خانم «اسپینوزا» دبیر اجرایی کنوانسیون تغییرات اقلیمی دیدار و گفتگو کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها