رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473322

پرونده همسر و خواهر متهم اصلی پرونده «سکه ثامن» بزودی به دادگاه میرود

ساعت24-وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت: شعبه 1064 دادگاه کیفری دو تهران، قرار منع تعقیب صادره از سوی دادسرا را نسبت به همسر و خواهر متهم و طراحان سایت در این پرونده نقض کرد و آنها را متهم تشخیص داد.

رسول کوهپایه زاده درباره آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن گفت: دیروز تصمیم قضایی در این پرونده گرفته شده که هم مطابق با عدالت و انصاف است و هم گام بزرگی در جهت احقاق حقوق موکلین است.

وی افزود: متاسفانه در مرحله دادسرا در این پرونده با این گستردگی که نزدیک به 500 میلیارد تومان مال موکلین ربوده شده بود و سایتی در فضای مجازی راه اندازی شده بود و اقدامات مجرمانه ای صورت گرفته بود، فقط یک نفر متهم شناخته شده بود و نسبت به بقیه متهمان قرار منع تعقیب صادر شده بود؛ در صورتی که اساسا وقوع چنین بزه هایی بدون مشارکت افراد متعدد امکان پذیر نیست.

کوهپایه زاده تصریح کرد: ما نسبت به قرار منع تعقیب صادره اعتراض کردیم و لایحه اعتراضی به مرجع ذی صلاح ارسال شد؛ خوشبختانه شعبه 1064 دادگاه کیفری دو تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی با مداقه در محتویات پرونده و بررسی لایحه اعتراضی تصمیم خوبی را گرفت.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: تصمیم این بود که دادگاه قرار منع تعقیب را نسبت به همسر متهم و خواهر متهم و طراحان سایت نقض کرد و آنها را متهم تشخیص داد و از دادسرا خواست نسبت به آنها هم کیفرخواست صادر شود، تفهیم اتهام شده و با اخذ تامین مناسب پرونده آنها به دادگاه ارسال شود.

وی ضمن تشکر از قاضی مسعودی مقام ریاست مجتمع قضایی امور اقتصادی گفت: چندی پیش به اتفاق نمایندگانی از موکلین و شکات خدمت ایشان رسیدیم و قریب به 2 ساعت مشکلات و ایرادات و ابهاماتی که در مرحله تحقیقات و دادسرا رخ داده بود را به ایشان منعکس کردیم. در طول این دو ساعت قاضی مسعودی مقام ایستاده با سعه صدر به همه گلایه ها و دردل های موکلین گوش داده و نکات لازم حقوقی را یادداشت کرده و مطالب من را شنیدند.

کوهپایه‌زاده بیان کرد: در همان زمان مقرر شد لایحه ای را در ارتباط با موضوع اعتراض به قرار منع تعقیب صادره خدمت دادگاه و قاضی قاسمی - قاضی پرونده - در شعبه 1064 دادگاه کیفری دو تهران برسانیم که آن را انجام دادیم و نهایتا دادگاه تصمیم دادسرا را که فقط یک نفر متهم بود، نقض کرد و دستور به جلب دادرسی داد.

وی در پایان گفت: این اتفاق گام مهمی در جهت احقاق حقوق تضییع شده موکلین و مالباختگان پرونده سکه ثامن بود که از مسوولین قضایی کمال تشکر را داریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها