رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473371

دستگیری مردی که با لباس پلیس میلیونر شد

ساعت24-مردی که در پوشش سرگرد پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به اخاذی بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

در تاریخ 24 شهریورماه امسال ماموران دژبان ناجا در یکی از خیابان های جنوب تهران متوجه فردی که لباس کارکنان پلیس راهور را با درجه سرگردی بر تن کرده بود، شده و رفتار این فرد را تحت نظر قرارداده و متوجه شدند که این فرد در حال جریمه کردن خودروی شهروندان است اما جریمه را نقدا دریافت می‌کند. در همین راستا نیز به این فرد نزدیک شده و مدارک شناسایی‌اش را درخواست کردند.

با نزدیک شدن ماموران به این فرد، مشاهده شد که لباس او با لباس فرم کارکنان پلیس راهور نیز تفاوت داشته و یک پیراهن مردانه سفید است. پس از تقاضای مدارک نیز این فرد اعلام کرد که مدارکش را به همراه نداشته که در همین راستا او دستگیر شد، اما در حین انتقال به کلانتری فرار کرد، اما خودروی این فرد توقیف شده و به کلانتری 179 خلیج تحویل و پس از تشکیل پرونده برای شناسایی به پلیس آگاهی ارجاع شد.


در ادامه در بازرسی از خودروی متهم تعداد زیادی گواهینامه افراد مختلف کشف و با دعوت از آنان مشخص شد که این رانندگان وجوه مختلفی را به متهم پرداخت کرده اند تا کار آن‌ها را در راهور انجام دهد. کارآگاهان هویت این فرد به نام «سعید» را شناسایی کردند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پیش از این نیز با به جرم‌های سرقت مسلحانه، غصب عناوین و کلاهبرداری دستگیر شده است.

با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان اداره پنجم به مخفیگاه وی اعزام شدند و او را دستگیر کردند. متهم در همان بدو ورود به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد که در تهران و قم با پوشش افسر راهور تردد می‌کرده و خود را رئیس ستاد ترخیص، کارشناس ایران خودرو از راهور یا سرگرد شاغل در پلیس راهور معرفی میکرده و به بهانه‌هایی از جمله فروش خودروی سهمیه‌ای، استخدام در ستاد ترخیص، کم کردن جریمه و اخذ گواهینامه و جواز ساخت منزل و ... از مردم مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرده است.

متهم در ادامه اظهاراتش نیز گفت با وجود داشتن همسر و سه فرزند، چند ماه پیش تحت عنوان سرگرد راهور با خانم جوانی ازدواج کرده و وی و خانواده اش را فریب داده و از باجناق، خواهر همسر و همسایه‌ها و هر فردی که احساس ‌می‌کرده می‌شود با کلاهبرداری مبالغی پول از او گرفت پول دریافت می‌کرده است.


در پایان مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی با تایید این خبر اعلام کرد که تا کنون 10 تن از شاکیان به پلیس آگاهی دعوت و در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده اند. همچنین متهم از مال باختگان بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اخاذی کرده است و با دستور بازپرس شعبه 7دادسرای ناحیه 34 روانه زندان شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها