رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473570

واکنش ترامپ به پیروزی جانسون در انتخابات

ساعت24-«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از پیروزی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و حزب حاکم «محافظه‌کار» آن کشور در انتخابات پارلمانی استقبال و ابراز خوشحالی کرد

ترامپ بامداد جمعه در پیامی توئیتری و پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی انگلیس نوشت: گویی یک پیروزی بزرگ برای بوریس در راه است.


به نوشته روزنامه دیلی میل، جانسون تلاش کرد تا در روزهای منتهی به انتخابات نشان دهد که ارتباطاش با ترامپ کمتر شده است. او نگران بود که این ارتباطات به اعتبار و جایگاه انتخاباتی‌ اش لطمه بزند.

ترامپ در میان انگلیسی‌ ها محبوبیتی ندارد و ارتباطات نزدیک جانسون نقطه ضعفی برای نخست وزیر انگلیس به شمار می‌آید.

جانسون پس از آنکه نتوانست در موعد مورد نظرش یعنی ۳۱ اکتبر (۹آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند، برگزاری انتخابات زودهنگام را برای تحکیم موقعیت سیاسی خود و به تحقق برگزیت مطرح کرد.

بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا تا این لحظه، حزب محافظه‌کار با کسب ۳۲۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام توانسته است به عنوان حزب پیروز در پارلمان انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر سکان دولت را به دست بگیرد.

حزب کارگر با از دست دادن ۵۵ کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها ۱۹۵ کرسی به‌ دست آورد. همچنین حزب لیبرال دموکرات ۸ کرسی ، حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب ۲۱ کرسی شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها