رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479068

آغاز پایش سلامت 10 هزار بازنشسته شهرداری تهران

ساعت24 - مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری گفت: پایش جدید سلامت 10 هزار بازنشسته شهرداری تهران آغاز شد.

سلامت
حمید چوبینه در آیین آغاز پایش سلامت بازنشستگان شهرداری تهران که در مرکز دائمی پایش سلامت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل پایش سلامت را به عنوان طب پیشگیری در دستور کار شرکت شهر سالم داشتیم؛ مهمترین ابزاری که می‌تواند هزینه‌های درمانی و نگرانی‌های سلامت خانواده‌ها را کاهش داد، پرداختن به علائم هشدار بیماری پیش از آن که به یک بحران تبدیل شود، است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان که چالش‌های جدی برای بسیاری از بیماران ایجاد می‌کند، گفت: در سال 97 پروژه سنگین پایش سلامت کارگری که از وظایف شرکت شهر سالم بود، آغاز شد و 17 هزار و 300 نفر از کارگران خدمات شهری و فضای سبز در یک برنامه مدون و با موفقیت آن را به انجام رساندند و بیش از 30 هزار تن از کارکنان شهرداری تهران نیز پایش سلامت شدند. همچنین در بخش کارگری، 2500 نفر برای انجام روند درمانی به مراکز درمانی طرف قرارداد شهرداری تهران ارجاع داده شدند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با تاکید بر رضایت‌بخش بودن نتایج این پایش‌ها ادامه داد: با تجربه‌ای که همکاران من در معاونت پیشگیری از این پایش‌ها اندوختند، این پایش‌ها هم‌اکنون از کیفیت خوبی برخوردار هستند و امکان تشخیص بیماری و جلوگیری از تبعات آتی، به وجود آمده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آماری درباره بی‌اطلاعی نیمی از مبتلایان به بیماری فشار خون که می‌تواند به سکته، از کار افتادن کلیه‌ها و حتی فلج شدن بینجامد، گفت: بازنشسته‌ها ولی‌نعمتان شهرداری تهران هستند و به عنوان کسانی که برای شهر و شهرداری تهران زحمت خود را کشیده‌اند، وظیفه ما رسیدگی به آنها و رفع دغدغه‌های‌شان در حوزه درمان است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای آیین آغاز پایش سلامت بازنشستگان شهرداری تهران، مهدی نادمی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران توجه به طرح‌های درازمدتی چون پایش سلامت را تمایز مدیریت کنونی شهری با کارنامه اکثر مدیران در ادوار مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: در چند دهه گذشته در کشورهای مدرن آنقدر که بر پیشگیری تمرکز شده، در بخش درمان هزینه نمی‌کنند. به خصوص در رده سالمندان که اولویت دادن به حفظ سلامتی آنها و همچنین کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی منجر می‌شود.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، مجتبی قاسمی، مدیرعامل کانون بازنشستگان شهرداری تهران با تقدیر از دست‌اندرکاران دو مجموعه سازمان بازنشستگی و شرکت شهر سالم به خاطر آغاز این طرح گفت: پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری برای بازنشستگان بسیار ارزشمند است و ثمرات مثبتی خواهد داشت. چرا که بیماری در سن جوانی ممکن است با مقداری دارو برطرف شود، اما اگر سالمندی به بیماری مبتلا شود، احتمال درمان‌های سخت و هزینه‌های سنگین زیاد است.

در حاشیه این مراسم که با چکاپ پزشکی تنی چند از بازنشستگان شهرداری تهران و همسرانشان همراه بود، تفاهم‌نامه همکاری بین مدیران عامل شرکت شهر سالم و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران امضا شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها