رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479677

وضعیت وخیم ۸ سرباز آمریکایی در پی حمله ایران

ساعت24-وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ۳۴ تن از نظامیان آمریکایی در پی حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آن‌ها در عین‌الاسد، آسیب دیده‌اند.

پنتاگون [وزارت دفاع آمریکا]روز جمعه اعلام کرد که تشحیص داده شده است ۳۴ تن از سربازان آمریکایی در جریان حمله هوایی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق [در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا]دچار ضربه و جراحاتی در ناحیه مغز شده‌اند.

به نقل از روزنامه گاردین، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه گفت که هشت تن از این افراد که پیش از این [برای درمان]به آلمان فرستاده شده بودند، به آمریکا بازگردانده شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود که این حمله «هیچ خسارتی» برای آمریکا به بار نیاورده است.

مدتی بعد، وقتی درباره این ضربات مغزی از ترامپ سوال سد، او شدت‌شان را کم جلوه داده و گفت: من شنیده‌ام که آن‌ها سردرد داشته‌اند و یک سری چیزهای دیگر. اما می‌توانم بگویم و خبر بدهم که خیلی جدی نیست.

از ۳۴ نفری که آسیب دیده‌اند، ۱۷ نفر به خدمت بازگشته و ۱۷ نفر به یک بیمارستان نظامی آمریکایی در لندزتول آلمان منتقل شده‌اند. هشت تن از این ۱۷ نفر، آن‌قدر وضعیتشان وخیم بود که روز جمعه به آمریکا فرستاده شوند. هافمن گفت که اگر علایم افرادی که در آلمان هستند بدتر شود، آن‌ها هم ممکن است به آمریکا فرستاده شوند.

سپاه پاسداران ایران چند روز پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا در بغداد، عملیاتی انتقام‌جویانه را علیه پایگاه نظامی عین‌الاسد در آمریکا انجام داد.

مقامات ارشد آمریکایی که ابتدا خسارات ناشی از این حمله را انکار می‌کردند، اکنون به تدریج در حال اذعان کردن به آن هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها