رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479759

وزیر دفاع کره جنوبی: در تقابل بین آمریکا و ایران دخالت نمیکنیم

ساعت24-وزیر دفاع کره جنوبی گفت که نیروهای این کشور مستقر در تنگه هرمز در برخورد نظامی احتمالی بین ایران و آمریکا مداخله نمی‌کنند.

style="text-align:justify"> وزیر دفاع کره جنوبی از عدم دخالت این کشور در هرگونه برخورد احتمالی بین ایران و آمریکا در منطقه خبر داد.

به نوشته وبگاه «رادیوی بین‌المللی کره جنوبی»، «جیانگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه این سخنان را در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت و تأکید کرد نیروهای نظامی این کشور مستقر در تنگه هرمز در صورت درگیری بین ایران و آمریکا، در هیچ عملیات مشترکی شرکت نمی‌کنند.

وزیر دفاع کره جنوبی اعزام نیرو به تنگه هرمز را توسعه منطقه عملیاتی نیروهای این کشور خواند و بر اهمیت اقدام‌های پیشگیرانه برای ممانعت از هرگونه حمله محتمل علیه شهروندان این کشور در منطقه تاکید کرد.

کره جنوبی هفته پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران را تأیید، اما اعلام کرد این کار «موقت» است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در واکنش به این خبر در صفحه توئیترش با اشاره به کاربرد نام جعلی به جای نام خلیج فارس از سوی وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: «‏اگر وزارت دفاع کره جنوبی حتی نام تاریخی ⁧‫ خلیج فارس را هم نمی‌داند، با کدام دانش و توجیه می‌خواهد نیروی نظامی به این منطقه اعزام کند. احترام متقابل و پذیرش واقعیات اساس روابط ملت های متمدن است.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها