رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479782

جریمه ایرلاینِ آمریکایی به‌دلیل تبعیض علیه اسلام

ساعت24-شرکت هواپیمایی آمریکایی "دلتا ایرلاینز" به‌دلیل تبعیض قائل‌شدن علیه مسافران مسلمان به پرداخت ۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

style="text-align:justify">شرکت هواپیمایی آمریکایی "دلتا ایرلاینز" به‌دلیل تبعیض قائل‌شدن علیه مسافران مسلمان به پرداخت ۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ‌ این شرکت هواپیمایی سه مسافر مسلمان را از پرواز با هواپیماهای دلتا محروم کرد.

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که شرکت دلتا قوانین ضد تبعیض را زیر پا گذاشته و در اقداماتی تبعیض آمیز دست داشته است.

در یکی از این موارد، یک زوج مسلمان در سال ۲۰۱۶، پس از اعلام نارضایتی از رفتار یک مهماندار، از فهرست پرواز ۲۲۹ دلتا در فرودگاه شارل دوگل پاریس حذف شدند.

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که خلبان این هواپیما، پروتکل امنیتی شرکت هواپیمایی دلتا را زیر پاگذاشته است.

مورد دوم مربوط به مسافر مسلمان دیگری بود که در سال ۲۰۱۶ با پرواز ۴۹ هواپیمایی دلتا از آمستردام قصد عزیمت به نیویورک را داشت.

وزارت حمل و نقل آمریکا با اعلام اینکه خلبان این پرواز پروتکل امنیتی دلتا را رعایت نکرده است، نحوه رفتار با مسافر مسلمان را تبعیض آمیز دانست.

شرکت دلتا اتهام رفتار تبعیض آمیز علیه مسافران خود را رد کرد، اما در عین حال تائید کرد که در این دو مورد، می توانست رفتار متفاوت تری درپیش گرفته شود.

وزارت حمل و نقل آمریکا اعمال جریمه نقدی علیه شرکت دلتا را عاملی بازدارنده برای تکرار اتفاقات مشابهی از سوی این شرکت هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی دیگر برشمرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها