رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 482744

واکنش دبیرکل ناتو به طرح مرکل و مکرون

ساعت24-دبیر کل ناتو در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از طرحهای آلمان و فرانسه در زمینه تاسیس یک تشکیلات نظامی اروپایی انتقاد کرد و آن را باعث تضعیف روابط فراآتلانتیک خواند.

laquo;ینس استولتنبرگ» به اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در زمینه تضعیف روابط فراآتلانتیک از طریق ایجاد یک تشکیلات نظامی اروپایی هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دبیرکل ناتو که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، از طرحهای اروپایی برای افزایش قابلیتها و هزینه‌های دفاعی استقبال کرد اما همزمان در زمینه اقدامات دفاعی موازی و تلاشهایی که باعث دوری از ایالات متحده آمریکا می‌شود هشدار داد.

استولتنبرگ افزود: «برخی می‌گویند که پاسخ "بیشتر، اروپا" است، و من هم موافقم. اما بیشتر اروپا نباید به معنای اروپای تنها باشد. هر تلاشی برای فاصله بین اروپا و آمریکای شمالی نه تنها استحکامات فراآتلانتیک و توانایی ما برای رقابت در سطح جهانی را تضعیف می‌کند بلکه این مساله خطر تقسیم اروپا را هم به دنبال خواهد داشت.»

اظهارات دبیر کل ناتو پس از آن مطرح می‌شود که به دنبال شروع بحثها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سیاستهای یکجانبه آمریکا به ویژه پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، آلمان و فرانسه قدمهایی را برای ایجاد یک ارتش اروپایی طی سالهای اخیر برداشته‌اند. ترامپ بارها هشدار داده است که اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال مسائل و بحرانهای جهانی به دوش بگیرد و هزینه‌های دفاعی خود را بیشتر کند. مواضع ترامپ همواره مورد انتقاد برخی از رهبران اروپایی از جمله «امانوئل مکرون» و «آنگلا مرکل» قرار گرفته است.

ینس استولتنبرگ در ادامه سخنرانی خود در مونیخ در روز شنبه همچنین تاکید کرد که 29 عضو اروپایی و آمریکایی سازمان ناتو باید اقدامات بیشتری را برای اتحاد در این بلوک امنیتی بردارند.

وی افزود: «من به اروپای تنها و آمریکای تنها اعتقادی ندارم، اروپا و آمریکا باید با هم باشند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها