رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483901

اتفاق عجیبی رخ نداد!

ساعت 24-آری، اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده؛ قابل پیش بینی بود که مجلس بعدی مجلسی یکدست اصولگراست .از چند جهت بسیاری چنین پیش بینی کردند: اول اینکه چهره‌های شاخص اصلاح طلب ردصلاحیت شدند، دوم اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتشار لیست واحد به اجماع نرسید و تشتتی شکل گرفت و ...

خبر
بنده تصور می کنم حداقل در ظاهر مجلسی شبیه مجلس هشتم شکل گرفته است.مجلس هشتم اکثریتی اصولگرا داشت و به تعداد انگشتان دو دست در این مجلس اصلاح طلب حضور داشتند که می شد آنان را اصلا فاکتور گرفت!نتایج انتخابات تا لحظه تنظیم این یادداشت نشان می دهد در مجلس یازدهم نیز قاطبه کرسی‌ها را اصولگرایان برده اند و اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در بهترین حالت ممکن یک اقلیت 20 یا 30 نفره را شکل می‌دهند .
آری؛ یک فراکسیونی که به نوعی بود ونبودش تاثیری در تصمیمات مجلس ندارد! البته قصد جسارت به اصلاح طلبان
و اعتدالگرایان پیروز را ندارم اما این
تیپ فکری در مجلس یازدهم حاشیه نشین
است.
اما سوال اینجاست؛ اصولگرایان در این مجلس چه وضعیتی خواهند داشت؟ به نظر می رسد مثل مجلس هشتم، اصولگرایان خیلی زود در این مجلس چند شقه شده و فراکسیون‌هایی با عناوین مختلف تشکیل می دهند.ممکن است اکثریت مجلس یازدهم همان سال نخست به دلیل کشمکش‌های
سیاسی ناشی از انتخابات درونی مجلس و ترکش‌های دعواهای لیستی قبل از انتخابات به سه فراکسیون تبدیل شوند که قدرتمندترین آن از آن محمدباقر قالیباف باشد. توجه کنید که شهردار اسبق تهران توان مناسبی برای یارکشی دارد و چه بسا رئیس مجلس بعدی است.
پرسش بعدی در مورد وضعیت دولت روحانی است؛ بدیهی است که نمایندگان تازه نفس اصولگرا آمده‌اند تا برای پاستورنشینان خسته‌، ناراضی و ناامید عرض اندام کنند. خلاصه و مفید عرض کنم که دولت شیخ حسن روحانی از تابستان سال بعد روزهای به مراتب سخت تری را تجربه خواهد کرد.
چه آنکه وزرای محترم مجبور باشند لحاف و تشک خود را در بهارستان پهن کنند به جای منزل تا مبادا زیر تیغ استیضاح بروند!
سوال دیگر شرایط جامعه است؛تصور نمی‌شود مجلس در شرایط حال و حاضر در جایگاه و مرتبه‌ای باشد که بتواند تاثیرگذاری خاصی بر معادلات مهم مملکتی داشته باشد.در واقع به همان اندازه که مجلس فعلی موثر بود مجلس بعدی نیز می تواند باشد.
ولی یک نکته را نباید فراموش کرد که حداقل در بعد روانی و رسانه‌ای و یکسری اقدامات سطحی سیاسی مجلس فوق حرف‌هایی برای گفتن دارد که بخش اعظم آن مواجهه با دولت روحانی است.
صاحب این قلم در عین حال و فارغ از مباحث سیاسی و نظراتی که مطرح است وشد، امیدوار است اتفاقات خوبی برای این مجلس رخ دهد و عایدی خوبی برای مردم صبور ایران داشته باشد.برای ما تفاوت آنچنانی ندارد در مجلس، اصولگرایان حاکم باشند یا اصلاح طلبان ؛همیشه حامی منتقد مسئولین بودیم و هستیم و آرزو می کنیم با تدابیر صحیح آقایان گره ای از گره خلق گشوده شود.طی روزهای آینده بیشتر در این باره خواهیم نوشت .
برای شروع همین کافیست!

آفتاب یزد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها