رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484019

لاریجانی: اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای فقط حرف میزند

ساعت 24- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه اتریش، گفت: متاسفانه اتحادیه اروپا یک سال است درباره توافق هسته‌ای فقط حرف می‌زند.

style="text-align:justify">الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش امروز (یک شنبه، ۴ اسفند) با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان این‌که اتریش در مذاکرات هسته‌ای همکاری خوبی با ایران داشت، خطاب به شالنبرگ، گفت: امیدواریم سفر شما به گسترش روابط کمک کند.

لاریجانی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به برجام و با انتقاد از موضع کشورهای اروپایی، یادآور شد: صحنه‌ای که در مورد برجام مشاهده می‌کنیم، نشان می‌دهد که اروپا یک سال است فقط حرف می زند؛ حال آن‌که منافع اقتصادی ایران در قبال توافق هسته‌ای تامین نشده است‌.

وی با یادآوری این که اگر مجاهدت های سردار شهید سلیمانی نبود، بحران داعش در منطقه بیداد می کرد، ادامه داد: ما با داعش درگیر شدیم، اما ترامپ فقط شعار می‌داد و شما در جریان هستید که داعش را چه کسی به وجود آورد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با انتقاد از اینکه اینستکس بی خاصیت شده است، گفت: این کانال مالی خاصیتی ندارد.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش نیز در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، ایران را کشوری زیبا و متمدن توصیف کرد و گفت: تمامی تلاش ها باید برای حفظ و استمرار برجام باشد و گام‌هایی فراتر از آن برداریم.

وزیر امور خارجه اتریش ادامه داد: با توجه به عمق روابط اتریش و اروپا با ایران می توان به صورت مشترک برای اعتمادسازی در سطح منطقه تلاش کرد.

شالنبرگ با بیان اینکه ایران فعالانه و با ابتکار عمل طرح صلح هرمز را پیشنهاد و ارائه کرد، گفت: این اقدام گام مثبت و رو به جلویی است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی، آب و فاضلاب و مدیریت بحران بین دو کشور گفت: می‌توانیم همکاری های مناسبی با هم داشته باشیم.

شالنبرگ با انتقاد از این که خروج آمریکا از برجام غیرقابل باور بود، تصریح کرد: سفرهای سران کشورهای اروپایی به ایران نشانه تغییر مسیر تفکر آنهاست و در تلاشیم سطح گسترده ای از روابط را با ایران شروع و برای حفظ برجام تلاش کنیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها