رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484608

امواج سیل ۱۷۵ روستای لرستان را محاصره کرد

ساعت 24-معاون برنامه ریزی سازمان راهداری از خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های استان لرستان خبر داد و گفت: ماشین آلات راهداری ۶ استان برای بازگشایی راه ها در حال انتقال به لرستان هستند.

خداد مقبلی در خصوص آخرین وضعیت خسارت های سیل به راه های استان لرستان اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاهد بارش باران شدید و مستمر در استان لرستان بودیم که به جهت میزان بارش، طغیان سیلاب در رودخانه ها را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که قبلا توسط سازمان هواشناسی هشدارهای لازم در این رابطه داده شده بود، اقدامات پیشگیرانه در شبکه راه های استان لرستان توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای این استان صورت گرفت. بر این اساس استقرار ۴۰ اکیپ راهداری با ۴۰۰ نفر نیروی راهدار و ۲۸۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری انجام شده بود.

وی بیان کرد: حجم زیاد بارش و سیلاب در چند روز گذشته باعث خسارت زیادی به شبکه راه های استان شده به طوریکه راه ارتباطی ۲۴۳ روستا مسدود شد. پل های زیادی در مسیرها آسب دیده اند و ۲۸۵ نقطه در مسیر دچار رانش و ریزش شده اند؛ خوشبختانه در بسیاری از این نقاط با اقدامات به موقع نیروهای پرتلاش راهداری مصالح ریزشی و رانشی از سطح جاده های جمع آوری شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: مسیرهایی که عمدتا ریزی و رانش داشته اند، بازگشایی شده اند. در حال حاضر راه ۱۷۵ روستا به دلیل به دلیل آب گرفتگی، ریزش، رانش، تخریب پل و آبراها مسدود است.

مقبلی با اعلام این که عمده این راه های مسدود شده در حاشیه رودخانه کشکان در حوزه شهرستان های نورآباد، پل دختر، الشتر و معمولان قرار دارد، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن سطح آب در بستر رودخانه کشکان و تخریب راه های دو طرف پل های ارتباطی امکان عملیات بازگشایی در دو سه روز گذشته وجود نداشت.

انتقال ماشین آلات راهداری ۶ استان به لرستان

وی با بیان این که از امروز تمام ماشین آلات برای بازگشایی راه های مسدود شده به کار گرفته می شود، اضافه کرد: تمام مسیرهای اصلی و فرعی به جز محور خرم آباد-معمولان-پل دختر باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده ماشین آلات راهداری استان های اصفهان، تهران، بوشهر، کرمانشاه، مازندران و زنجان در حال انتقال به استان لرستان هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و جاده ای همچنین از برگزاری نشست ها و جلساتی طی دیروز و دیشب برای بازگشایی سریع تر راه های استان لرستان خبر داد و گفت: گروهی از کارشناسان سازمان راهداری امروز در مسیرها کار بررسی میزان خسارت های سیل را انجام می دهند که بلافاصله پس از برآورد نهایی آنرا به مدیریت بحران استان لرستان و ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام می کنیم.

مقبلی در خصوص رقم اعلام شده ۶۰۰ میلیارد تومانی خسارت سیل به راه های استان لرستان تصریح کرد: این رقم برآورد اولیه است، چراکه سطح آب بالا بوده و امکان بررسی دقیق نبود و خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی یک تخمین بوده است.

وی ادامه داد: معتقدیم میزان خسارت سیل لرستان به راه های این استان بسیار بیشتر است، شاید میزان خسارت بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان باشد. از امروز کارشناسان در مسیرها بررسی میزان خسارت را انجام می دهند و پس از نهایی شدن اعلام می شود.

وی همچنین یادآور شد: راه برخی از روستاهای استان لرستان به دلیل آب گرفتگی مسدود شده که با فروکش آب مسیر بازگشایی می شود. برخی مسیرها به دلیل انشعاب از خرم آباد به پل دختر و تخریب راه های طرفین پل های ارتباطی، مسدود شده اند.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم انشالله طی روزهای آینده بیشتر راه های راه های روستایی مسدود شده استان لرستان بازگشایی شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها