رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484629

در بورس تهران برخلاف همه بورس ها ارزش سهام همچنان بالا می رود

بخارشدن ۳۳۰۰میلیارد دلاردر بورس های جهان در 4 روز

ساعت 24- گسترش ویروس کرونا در کره جنوبی و ایتالیا و بسیاری از کشورهای جهان خطر دنیا گیرشدن این ویروس و رکود اقتصادی در جهان را افزایش داده است. بورس های جهانی فقط طی چهار روز گذشته بیش از ۳۳۰۰ میلیارد دلار ارزش خود را از دست داده اند.

سقوط بورس
dir="RTL">چین کماکان کانون اصلی انتشار این ویروس محسوب می شود. جایی که تا کنون بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان را داشته است. مقامات مسئول در چین امروز، چهارشنبه از ۴۰۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرده اند. شمار مبتلایان روز سه شنبه ۵۰۸ نفر گزارش شده بود. گرچه این تصور وجود دارد که چین نقطه اوج این اپیدمی را پشت سر گذاشته است، اما ویروس کرونا در حال گسترش سریع در سطح جهان است.ایتالیا بحرانی‌ترین اوضاع کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده است. تا کنون ۳۷۴ مورد ابتلا به این ویروس در این کشور به ثبت رسیده است. ایتالیا پس از چین و کره جنوبی، بالاترین شمار مبتلایان به ای ویروس را دارد. تا امروز، چهارشنبه ۱۲ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.ویروس کرونا پس از لمباردی و ونتو حالا به استان‌های دیگر ایتالیا، یعنی لگوریا، توسکانی و سیسیل هم رسیده است و این گستردِگی جغرافیایی، نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن این ویروس را بیشتر کرده است.در فرانسه سه مورد جدید ابتلا به ویروس اعلام شده است. شمار مبتلایان به ویروس در این کشور به ۱۷ مورد افزایش یافته است. یک نفر جدید در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. پیشتر هم یک فرد دیگر در این کشور به علت آلودگی به این ویروس فوت کرده بود.مقامات کره جنوبی امروز اعلام کردند که ۱۶۹ مورد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده‌است. یک سرباز آمریکایی مستقر در کره جنوبی نیز جزو مبتلایان است. بدین ترتیب، شمار مبتلایان به این ویروس به یک هزار و ۱۴۶ نفر افزایش یافته است.مقامات کره جنوبی انجام آزمایش بر روی ۲۰۰ هزار نفر اعضای یک فرقه مذهبی را که گفته می شود، عامل شیوع این ویروس بوده است، تدارک می بینند.

در فاصله چند ماه به آغاز بازی های المپیک تابستانی توکیو، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در خواست تعلیق همه رویدادهای ورزشی و فرهنگی در این کشور را کرده است.در ژاپن تا کنون ۱۷۰ نفر مبتلا شده اند که به این آمار باید ۶۹۱ نفر مبتلایان در کشتی تفریحی دایموند پرنسس را افزود. در ژاپن در اثر ویروس کرونا ۶ نفر در گذشته اند، از جمله ۴ نفر از سرنشینان دایموند پرنسس در میان قربانیان هستند.

بر أساس تازه ترین آمار رسمی منتشر شده شمار مبتلایان در ایران به ۱۳۹ نفر و شمار قربانیان به ۱۹ نفر افزایش یافته است.کویت روز چهارشنبه ۲۶ فوریه پس از تأیید ۱۳ مورد جدید مبتلایان به ویروس کرونا که به ایران سفر کرده بودند، شمار مبتلایان به این ویروس را ۲۵ نفر اعلام کرد.در بحرین با اعلام سه مورد جدید که به ایران سفر کرده بودند، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۶ نفر افزایش یافت.درآمریکا: هر چند مقام‌های بهداشتی این کشور می گویند خطر اپیدمی فوری نیست، ولی هشدار داده اند که شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا "اجتناب‌ناپذیر" است. آنان هشدار داده‌اند که همگان باید برای تبعات همه‌گیری ویروس کرونا بر روند زندگی عادی خود آماده شوند. مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است: موضوع آمدن یا نیامدن کرونا به آمریکا نیست، بلکه پرسش بر سر زمان وقوع آن است، که دیر یا زود روی خواهد داد.

این رخدادها درحالی در جهان رخ می دهد که همزمان با نزول شاخص‌ بورس‌های جهانی در پنجمین روز کاری متوالی و کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته، بورس تهران تحت تاثیر نزول ارزش ریال به کمترین حد در ۱۷ ماه گذشته، به رکوردشکنی مستمر خود ادامه داد.کاهش ارزش برابری ریال ایران موجب شد تا شاخص بورس تهران برای ۶ روز کاری متوالی به صعود خود ادامه دهد و با ۵ هزار و ۸۸۱ واحد رشد(۱.۱ درصد) نصاب جدید ۵۲۴ هزار واحدی را ثبت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها