رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484644

زلزله قطور، ۱۲۷ مصدوم داشت

ساعت24-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه مدیریت بحران زلزله قطور خوی آخرین اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

آیدین رحمانی گفت: از مجموع ۱۲۷ مصدوم زمین‌لرزه‌های رخ داده در قطور و سلماس ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند و بقیه افراد سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: تا به امروز ۴۹۰۹ عدد چادر، ۴۰۲۲ والور و ۴۳۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مردم توزیع شده است.
وی ادامه داد: از سایر استانها نیز بیش از ۳۰۰۰ چادر و ۴۰۰۰ بسته غذایی به منطقه ارسال شده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: کمیته ساماندهی احشام زنده و تعیین تکلیف احشام تلف شده برگزار شد و در ۳ روستا با ایجاد ۷ واحد نگهداری ۱۱۰۰ واحد دام زنده ساماندهی شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن ۴۰۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند که ۳۷۰۰ واحد روستایی و ۳۰۰ واحد نیز در شهر قطور هستند و ۱۳۰۰ واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند ضمن اینکه ۳۷۰۰ واحد تاسیسات دامی و ۲۱۰ واحد تجاری و آموزشی و فرهنگی نیز نیاز به بازسازی دارند.
رحمانی گفت: ۶ اکیپ دامپزشکی در محل حضور دارند و تا به امروز نسبت به بررسی موضوعات مربوطه و نیز در ۷ روستای اصلی و هدف نسبت به جمع آوری ۲۵۵ راس دام تلف اقدام شده است.
وی ادامه داد: با تدبیر مقام عالی استان همه واحد های مسکونی نوار ۲۰ کیلومتر مرزی بیمه هستند و تیم های تخصصی در حال ارزیابی خسارت هستند.
وی در خاتمه گفت: از مجموع واحدهای آموزشی در مناطق زلزله زده ۲ مدرسه نیاز به بازسازی و ۳ مدرسه نیز نیاز به مقام سازی دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها