رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484667

زمان نماز جمعه تهران بخاطر کرونا کوتاهتر شد /نمازجمعه این هفته اصفهان برگزار نمیشود

ساعت 24-مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در خصوص برگزاری نمازهای جمعه این هفته شهر و شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: نمازجمعه شهر تهران و ۳۸ نقطه شهرستان‌های استان تهران برقرار و به قوت خود باقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود سیاح، با بیان آنکه تهمیداتی برای مصلی‌هایی که در آن نماز جمعه برقرار می‌باشد انجام شده است، گفت: کلیه صحن ها ، سرویس‌های بهداشتی ، سرویس‌های ایاب و ذهاب و وسایلی که مردم با آن ‌ممکن است ارتباط داشته باشند، ضد عفونی خواهد شد که موارد اولیه آن‌ها نیز انجام شده است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران یادآور شد: نهادهای امامت جمعه در چند روز گذشته اطلاع رسانی‌ کرده‌اند تا کسانی که دچار ناراحتی قلبی هستند یا احساس می‌کنند سرماخوردگی و یا بیماری دارند در نماز جمعه این هفته شرکت نفرمایند.

وی در خصوص تعطیلی احتمالی نمازهای جمعه استان تهران نیز اظهار کرد: اگر مواردی توسط وزارت بهداشت و نظر کارشناسی این وزارتخانه مطرخ و توصیه بر آن باشد که موقتاً نمازهای جمعه استان تعطیل بشود ؛ با مدیران استانی مشورت خواهد شد و در نهایت تصمیم‌گیر اصلی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواهند بود. البته به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت اهمیت جدی داده خواهد شد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در پایان سخنان خود تصریح کرد: این هفته نماز جمعه با مدت کوتاه‌تری برگزار خواهد شد و برنامه‌های جانبی در شهر و شهرستان‌های استان تهران تعطیل خواهد بود. برنامه‌هایی از جمله مشاوره ، مهد آدینه ، پاسخگویی به مسائل شرعی موقتاً تعطیل می‌باشد تا مردم مدت کمی را در مصلی نماز جمعه حضور داشته باشند.

نمازجمعه این هفته اصفهان برگزار نمی‌شود
همچنین رییس ستاد نماز جمعه اصفهان گفت: نمازجمعه فردا، ۹ اسفند در این کلانشهر به دلیل رعایت مسایل بهداشتی و پزشکی مرتبط با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع احتمالی آن برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم با جمع بندی با مسوولان پزشکی استان و نظر مثبت امام جمعه اصفهان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: برگزار نشدن نماز جمعه در دیگر مناطق استان اصفهان منوط به تصمیمات مسوولان محلی آن منطقه خواهد بود و چنانچه به جمع بندی برسند بلامانع است.

رییس ستاد نماز جمعه اصفهان درباره برگزار نشدن نماز جمعه در هفته‌های آینده اظهارداشت: تصمیمات بر اساس شرایط همان روز اعلام خواهد شد.

طبق آمار موجود ، در سراسر کشور ۹۰۰ نماز جمعه و در استان اصفهان ۹۰ نماز جمعه برگزار می شود که این استان بیشترین نماز جمعه کشور را به خود اختصاص داده است.

بنا به اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا به امروز در ۲۰ استان از جمله اصفهان شیوع پیدا کرده و ۱۴۱ نفر به آن مبتلا شده اند که ۲۲ نفر از آنان جان خود را از دست داده و ۵۴ نفر هم بهبود یافته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها