رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484687

دستورات روحانی برای کنترل شیوع کرونا

ساعت 24-رئیس جمهور در پاسخ به نامه وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در آن، مصوبات امروز جلسه ستاد را تقدیم رئیس جمهور کرده بود،ضمن ستایش از فداکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها، با همه مواردی که ستاد مصوب نموده است از جمله محدودیت‌های پیشنهادی و تعطیلی مراکز آموزشی، حسب تشخیص ستاد موافقت کرد.

style="text-align:justify">حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه و در پاسخ به نامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در آن، مصوبات امروز جلسه ستاد را تقدیم رئیس جمهور کرده بود،ضمن ستایش از فداکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها، با همه مواردی که ستاد مصوب نموده است از جمله محدودیت‌های پیشنهادی و تعطیلی مراکز آموزشی، حسب تشخیص ستاد موافقت کرد.

متن کامل دستورالعمل رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛

با قدردانی از تلاش‌های جنابعالی و با ستایش فداکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها، فروتنانه عرض می‌کنم که ایثار همکاران شما که جانانه در صف نخست محافظت از شهروندان ایستاده‌اند، در حافظه تاریخی ملت ما باقی خواهد ماند. ایرانِ ما به داشتن این زنان و مردان سربلند و مسؤولیت‌پذیر به خود می‌بالد.

همانگونه که در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و هیأت دولت اعلام کردم، یگانه مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت بیماری کرونا، تنها و تنها آن ستاد می‌باشد و تمامی دستگاه‌ها و ارکان کشور موظف و مکلف به اجرای تمامی مصوبات ستاد خواهند بود.

برای ایجاد نظم، انضباط و هم‌افزایی همه دستگاه‌های دولتی، خدماتی، غیردولتی و یا اجرایی در ایفای وظیفه خود و رسالت خطیر مراقبت از سلامت مردم، همانگونه که در دولت نیز تاکید شد، نیازمند تصمیم‌گیری‌های قاطع، دقیق، علمی و متمرکز هستیم و در این راستا، هرگونه تصمیم، صرفاً از طرف آن ستاد خواهد بود.

ترتیبی اتخاذ نمایید تا در صورت تعطیلی مراکز آموزشی، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سازمان صدا و سیما، اقدامات لازم برای آموزش آنلاین و عمومی از طریق رسانه ملی انجام گیرد تا حتی‌الامکان لطمه‌ای به تحصیل فرزندان عزیزمان وارد نشود.

همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد نماز جمعه، مرکز امور رسیدگی به مساجد، دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و متولیان اماکن مذهبی، مکلف و موظف به تبعیت و اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا هستند.

در صورت عدم اجرای تصمیمات آن ستاد از سوی هر دستگاهی، سریعاً موارد به اینجانب گزارش شود تا پیگیری‌های لازم از طریق مراجع ذی‌ربط انجام گیرد.

همچنین با همه مواردی که ستاد مصوب نموده و در نامه جنابعالی به آنها پرداخته شده، از جمله محدودیت‌های پیشنهادی و تعطیلی مراکز آموزشی، حسب تشخیص ستاد موافقت می‌شود.

از ملت بزرگوار و شریف ایران می‌خواهم در این شرایط خاص و خطیر، با رواداری، همدلی، آرامش و مراقبت جدی و تبعیت از توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری و کنترل این بیماری، اکیداً از مسافرت و ترددهای غیرضرور، خودداری نمایند.

قطعاً ملت بزرگ، فهیم، مسؤولیت‌پذیر و مقاوم ایران که از مراحلی بسیار سخت‌تر و صعب‌تر از این گذر کرده است، این بار نیز از این گردنه، با تدبیر عبور خواهد کرد. ما همه با هم هستیم و بی‌تردید کرونا را شکست خواهیم داد.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها