گل قاصدک یکی از انواع چای گیاهی است که برای کلیه‌های شما مفید است. چای قاصدک منبع خوبی برای ویتامین A، B کمپلکس، C و D، آهن، پتاسیم و روی است. این چای یکی از داروهای طبیعی ادرارآور است که در داروهای بومی امریکا برای درمان بیماری کلیوی از آن استفاده می‌شود. همچنین این چای ضدالتهاب است و سنگ کلیه را حل می‌کند. ابتدا با یک پزشک مشورت کنید و بیش از یک ماه از آن استفاده نکنید.
آب چغندر
آب چغندر یکی از پاک‌کننده‌های طبیعی فوق‌العاده برای سلامت کلیه و کبد است. آب چغندر پر از آنتی اکسیدان است و با از بین بردن کلسیم، باعث کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه می‎شود. چغندر به پاک‌سازی کلیه کمک می‌کند و از این بابت هم به کلیه کمک می‌کند.
چای زنجبیل
زنجبیل یکی از ادویه‌هاست که فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که زنجبیل بیماری‌های کلیوی را کاهش می‌دهد. زنجبیل را در آب داغ بریزید و در آن را بگذارید. پس از ۵ دقیقه اگر خواستید به آن عسل اضافه کنید. این چای به سرفه و دفع معده کمک می‌کند. همچنین سطح کلسترول را کاهش داده و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند.
گزنه
گیاه گزنه در طب سنتی یکی از داروهایی است که التهاب را کاهش می‌دهد و از آنتی اکسیدان سرشار است. گزنه برای درمان بیماری کلیوی شناخته شده است و داروی ادرار آوری است که به درمان باکتری‌های کلیه کمک می‌کند. زنان باردار نباید از چای گزنه بنوشند و می‌تواند برای برخی ایجاد حساسیت کند.
آب لیمو
آب لیمو و پرتقال حاوی سیترات است که به از بین بردن کلسیم از کلیه‌ها کمک می‌کند و از این طریق به از بین بردن کلسیم از کلیه‌ها کمک می‌کند. چهار یا پنج لیمو را در آب سرد بریزید و بنوشید.
آب ذغال‌اخته
آب ذغال‌اخته یک روش درمانی محبوب برای عفونت مثانه است. این آبمیوه طبیعی به سلامت کلیه شما کمک می‌کند. آب ذغال‌اخته علاوه بر عفونت، به رفع سنگ کلیه نیز کمک می‌کند. آب ذغال‌اخته بدون هیچ ترکیب دیگری تنها باید با آب رقیق شود تا روی کلیه اثر داشته باشد.
چای زردچوبه
زردچوبه خواص شگفت‌انگیزی دارد. زردچوبه یک ماده ضدالتهاب قدرتمند است و برای بیماری‌های کلیوی موثر است. زردچوبه فشار خون را کاهش می‌دهد که علت اصلی بیماری کلیوی است.
هر یک از این پاک‌کننده‌های کلیوی طبیعی دارای مزایای دیگری است و آن‌ها در عین لذت بردن از طعم به سلامتی شما نیز کمک می‌کنند. کلیه‌ها بخش مهمی از بدن ما هستند و با خوردن این نوشیدنی‌ها می‌توانیم به عملکرد آن‌ها کمک کنیم.

ایرنا