رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488606

تاثیرات کرونا بر بانک ها

ساعت24-بسیاری از بانک‌ها در سراسر جهان تحت تاثیر پیامدهای شیوع کرونا قرار گرفته اند.

به نقل از رویترز، صنعت بانکداری نیز به مانند بسیاری از بخش های دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و بانک ها در بسیاری از کشورهای جهان مجبور به اتخاذ سیاست های جدید برای کاستن از تبعات این ویروس شده اند.

هند

پس از تصمیم دولت به قرنطینه کامل این کشور برای کاستن از سرعت شیوع کرونا، یک منبع آگاه از احتمال تعطیلی اکثر شعب خبر داده است. به گفته وی در هر پنج کیلومتر تنها یک شعبه بانکی باز خواهد بود هر چند که این تصمیم هنوز به تایید نهایی بانک مرکزی هند نرسیده است. با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد جامعه هند در انجام تراکنش های روزمره خود کاملا وابسته به استفاده از وجه نقد هستند، امکان تعطیلی کامل شعب بانکی در حال حاضر وجود ندارد.

کانادا

بانک های کانادایی با شیوع ویروس کرونا در این کشور دچار زیان زیادی شده اند. بررسی ها نشان می دهد که مجموع سودآوری شش بانک بزرگ این کشور در مقایسه با مدت قبل از بحران کرونا ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده که همین مساله موجب نگرانی از آینده شغلی کارکنان این بانک ها شده است.

بانک های کانادایی در ایالت های کبک و اونتاریو بخش زیادی از شعبات خود را تعطیل کرده اند و با حداقل ظرفیت به کار مشغول اند. دولت کانادا وعده داده است تا سقف ۲۷ میلیارد دلار تسهیلات کمکی در اختیار بخش بانکی قرار دهد.

ایتالیا

در شرایطی که ایتالیا به بحران زده ترین کانون کووید-۱۹ در اروپا و جهان تبدیل شده، بانک های این کشور هم از طریق ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای آسیب دیده و هم از طریق کاهش فعالیت های خود به مقابله با کرونا رفته اند. اخیرا اتحادیه بانکداران ایتالیا تهدید کرده است در صورت موافقت نکردن دولت با تعطیلی بیشتر شعبات مجبور به انجام اعتصاب خواهد بود.

کویت

دولت کویت همزمان با اعلام ممنوعیت تجمع اعلام کرده است که شعبات بانکی در این کشور باید به صورت گردشی دایر باشند.

قطر

قطر علاوه بر کاهش میزان فعالیت شعبات بانکی اعلام کرده است صرافی ها باید به طور موقت تعطیل شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها