رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488607

سونامی در انتظار اقتصاد جهانی است؟

ساعت24-در شرایطی که انتظار می رود جهان تا هفته ها درگیر ویروس کرونا باشد، پیامدهای این ویروس بر اقتصاد جهان از هم اکنون در حال نمایان شدن است.

به نقل از سی ان بی سی، ویروسی که تاکنون حدود نیم میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده، این روزها در صدر کانون توجهات بین المللی قرار دارد و به نظر می رسد که رشد اقتصادی جهان که از سال گذشته و با اتخاذ رویکرد حمایت گرایانه توسط برخی کشورها و جنگ تجاری رو به تضعیف رفته بود، امسال بیش از پیش با کاهش مواجه خواهد شد.


سنگاپور
به گفته مقامات سنگاپوری، از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، رشد اقتصادی سنگاپور به منفی ۲.۲ درصد رسیده است و انتظار می رود دست کم در نیمه نخست امسال، اقتصاد این کشور کماکان کوچک تر شود. وزارت تجارت و صنعت سنگاپور در گزارش جدید خود نسبت به ثبت رشد منفی یک تا چهار درصدی در سال جدید هشدار داده و اعلام کرده است که فضای کسب و کار در مقایسه با زمان قبل بحران کنونی بسیار نامطمین شده است.
هر چند سنگاپور یکی از نخستین کشورهایی بود که کووید-۱۹ در آن مشاهده شد اما تدابیر قاطع بهداشتی باعث شد تا تنها حدود ۷۰۰ مورد ابتلا در این کشورثبت شود.


آرژانتین

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹، رشد اقتصادی آرژانتین منفی ۱.۱ درصد بوده که توقف فعالیت های عمرانی و رشد منفی ۸.۳ درصدی بخش ساخت و ساز عامل اصلی ثبت این رشد ناامیدکننده بوده است. در بین سایر بخش ها نیر رشد خدمات مالی منفی ۸.۱ درصد و خدمات بازرگانی منفی ۲.۶ درصد اندازه گیری شده است.

فرانسه

دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نیز شدیدا با ویروس کرونا درگیر شده تا جایی که این کشور بدترین وضعیت را پس از ایتالیا و اسپانیا در اروپا دارا است. به دنبال اعلام قرنطینه سراسری و تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها، مرکز آمار فرانسه اعلام کرد سطح فعالیت های اقتصادی این کشور در مقایسه با زمان قبل از شیوع کرونا ۳۵ درصد کاهش یافته است و شاخص اطمینان کسب و کارها به بدترین وضعیت خود از سال ۱۹۸۰ تاکنون رسیده است.

آلمان

مرکز مطالعات اقتصادی آلمان هشدار داده است که رشد اقتصادی آلمان در نتیجه شیوع کرونا در سناریو خوش بینانه به منفی پنج درصد و در سناریو بدبینانه به منفی ۲۰ درصد خواهد رسید. این مرکز هم چنین نسبت به افزایش نرخ بیکاری به بالاترین سطح ۱۲ سال اخیر هشدار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها