رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488623

درخواست معاون کل وزیر بهداشت از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد

ساعت24-معاون کل وزیر بهداشت از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد درخواست کرد که در این شرایط کمک های خود به افراد نیازمند و آسیب پذیر و کارگران روزمزد را ادامه دهند و بیشتر کنند.

ایرج حریرچی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه در سه منطقه زابل، زاهدان و ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان 75 تا 93 درصد مردم تحت پوشش قرار داده شده‌اند و از لحاظ علائم بیماری کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند، اظهار کرد: کسانی که مشکوک به بیماری بودند راهنمایی شدند که تست شوند یا به صورت سرپایی در مراکز سرپایی یا در بیمارستان اقدامات درمانی انجام شود .

وی ادامه داد: خوشبختانه موارد ابتلا در استان سیستان و بلوچستان کمتر از متوسط کشوری است اما با توجه به اینکه تعدادی از بومیان این استان خصوصا در منطقه سیستان از سایر استان‌ها آمده‌اند نگرانی‌هایی برای یک تا دو هفته آینده داریم.

حریرچی افزود: مقدمات طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در این استان و خصوصا در منطقه چابهار و شهر زاهدان این اقدامات انجام شده است. البته انتظار داریم مردم همکاری بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و افراد به صورت شخصی از افراد نیازمند آسیب پذیر در شرایط عادی حمایت می‌کردند و از سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و افراد به صورت شخصی خواهش می‌کنم به دو گروه یکی افراد تحت پوشش سابق خود که مشکلات‌شان در این شرایط کمتر نشده‌است کمک بیشتری کنند و یک گروه هم کسانی که کارگران روزمزد هستند که اکنون آسیب پذیر و موقتا بیکار شده‌اند و دولت از آنان حمایت‌هایی می‌کند اما ممکن است به دست این افراد نرسد یا ناکافی باشد بنابراین خواهش می‌کنم در این شرایط سخت کسانی که می‌توانند از طریق غیرحضوری این کمک‌ها را برسانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها