رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488662

نخستین موشک دوربرد ایرانی با که قدرت بالا منهدم میکند /شعار معروف «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» روی یک بالستیک نوشته شد+عکس

ساعت24-طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود.

خبر
امروز دیگر توان موشکی ایران برای همگان ثابت شده و دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی به آن اعتراف کرده‌اند به گونه‌ای که وزارت دفاع آمریکا در گزارشی توان موشکی ایران را به عنوان بزرگترین نیروی موشکی در خاورمیانه توصیف می‌کند، توانی که عمدتاً متشکل از موشک‌های کوتاه برد و میان‌برد است. در ادامه به ویژگی ها و خصوصیات چند موشک بالستیک ایرانی اشاره شده است؛

1- موشک «هرمز ۱ و ۲»

به گزارش مهر، موشک هرمز ۱ و ۲ از نوع موشک‌های ضد کشتی و زمین به زمین ایران هستند که در اردیبهشت ۱۳۹۳ با حضور فرماندهی معظم کل قوا در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی رونمایی شد.

هرمز یک موشک بالستیک ضد رادار و شباهت بسیاری با موشک خلیج فارس و خانواده فاتح ۱۱۰ دارد. برد آن ۳۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۴۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر دارد.

موشک هرمز ۲ نیز دارای قابلیت‌های موشک بالستیک خلیج فارس موشکی ضد کشتی است با سرعت حدود ۵ ماخ و با سر جنگی ۴۵۰ کیلوگرم و ویژگی‌های پروازی همچون فاتح ۱۱۰ و خلیج فارس دارد.

2- موشک «قدر F»

موشک بالستیک و دوربرد قدرF با برد ۲۰۰۰ کیلومتر از نوع سوخت مایع است که با سرجنگی های مختلف بارشی و شدید الانفجار قابلیت انهدام اهداف را با دقت زیاد تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر دارد.

در اسفندماه ۱۳۹۴ و در جریان برگزاری رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» دو فروند موشک قدر از نوع قدرF و قدرH از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهدافی در سواحل مکران شلیک شد که بر روی موشک قدرF شعار معروف «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» به زبان عبری نوشته شده بود.

برد موشک قدر-F حدود ۲ هزار کیلومتر با وزن ۱۷۴۵۸ کیلوگرم و وزن سر جنگی ۶۴۰ کیلوگرمی دارد.

3- موشک «عماد»

یکی از مهمترین دستاوردهای دفاعی ایران در سال۱۳۹۴ تست موفقیت آمیز موشک بالستیک عماد در شرایط خاص منطقه‌ای و بین المللی بود؛ در آستانه محرم حسینی فرزندان ملت بزرگ ایران در وزارت دفاع موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند. آزمایش این موشک در شرایطی که آمریکا و هم پیمانانش تمرکز اصلی خود را بر محدودیت صنعت موشکی گذاشته بودند، دستاورد مهمی به شمار می‌رفت.

موشک عماد که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود. البته تست این موشک در شرایطی اتفاق افتاد که غربی‌ها گمان می‌کردندجمهوری اسلامی ایران از توسعه توان موشکی خود دست بر می‌دارد، اما تست عماد تمام این رویاها را از بین برد..

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها