رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488666

پاسخ صریح واعظی به انتقادات از عملکرد دولت در اجرای محدودیت‌های ضدکرونایی/برخی حضرات میگفتند اعلام کرونا در قم پروژه سیاسی است

ساعت24-رئیس دفتر رئیس‌جمهور با دفاع از برنامه گسترده دولت برای مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد که رئیس‌جمهور و دولت در حفظ و حراست از جان و سلامت مردم، از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

واعظی
محمود واعظی روز جمعه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه برخی سیاسیون انتقاد کرده‌اند که چرا دولت از ابتدا سیاست محدودسازی را اجرا نکرده است، گفت: در این موضوع، دو سه نکته باید لحاظ شود؛ نکته اول این است که در مهار ویروس کرونا، الگوهای محدودسازی، چندین نوع بوده که قرنطینه یکی از آنهاست و هنوز هم هیچ‌کس به طور قطعی نمی‌تواند تأیید کند که قرنطینه سنتی، راه‌حل قطعی و دقیق این ماجرا است.

وی با اشاره به سیاست قرنطینه‌سازی در برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و انگلستان افزود: گفته می‌شود اجرای سیاست قرنطینه و بهره‌گیری از قوه قهریه، دست‌کم در این سه کشور اروپایی موفق نبوده و به جای استفاده از قوه قهریه، بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مبتنی بر رفتار مدنی راه مطمئن‌تری از قرنطینه و استفاده از قوه قهریه است.

واعظی خاطرنشان کرد: دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بسیار سریعتر و گسترده‌تر از کشورهای دیگر، مدارس، دانشگاه‌ها، اجتماعات مختلف و مراکز عمومی غیرضروری را تعطیل کرد و کارکنان حاضر در ادارات را به یک‌سوم تقلیل داد و سیاست حضور گردشی کارمندان در ادارات را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه دولت به کارمندانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا سن بالاتر بودند نیز امکان داد که در سر کار حاضر نشوند، گفت: تمامی اقدامات گسترده‌ای که دولت برای مهار و ریشه‌کنی بیماری کرونا در کشور انجام داده است، در چارچوب مشاوره با متخصصان و صاحبنظران این حوزه بوده و هر زمانی هم که آنان به نتیجه و جمع‌بندی قطعی رسیده و نظراتشان را به ستاد ارائه کرده‌اند، این ستاد مورد نظر قرار داده است. در عین حال هر زمانی هم که ستاد احساس کرده باید محدودیت‌ها اضافه‌تر شود، در اجرای آن تردید نکرده که نمونه آن همین ابلاغ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: اظهارات برخی از کسانی که امروزه به سیاست‌های دولت انتقاد می‌کنند، کاملا اعجاب‌آور و تعجب‌برانگیز است؛ به نحوی که شائبه سیاسی‌کاری بر آن وارد می‌شود.

واعظی افزود: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه باید برای مهار این ویروس تلاش و به یکدیگر کمک کنند، اما متاسفانه شاهدیم این عده نه‌تنها هیچ کمکی نمی‌کنند بلکه دائما انتقاد کرده و فقط به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.

وی اظهار کرد: هنوز زمان زیادی از مواضع این حضرات نگذشته و مردم کاملا در خاطرشان هست که وقتی دولت با شفافیت و صداقت هرچه تمام‌تر موضوع شناسایی ویروس کرونا را در قم اعلام کرد، همین حضرات با عصبیت تحلیل داشتند که این رفتار دولت یک پروژه سیاسی است و این اقدام صادقانه دولت را در روز چهارشنبه پیش از انتخابات، یک حرکت مغرضانه از سوی دولت برای عدم مشارکت در انتخابات قلمداد کردند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان گفت: بی‌تردید کسانی که این نظرات را در همین حدود دو هفته اخیر مطرح کرده‌اند، الان نمی‌توانند منتقد و مدعی دولت باشند که چرا قرنطینه نکرده است و مهمتر از همه این‌که در حال حاضر نیز متاسفانه شاهد عدم رعایت محدودیت‌ها از سوی برخی دوستان این حضرات هم هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها